محمد زاده رحمانی در همایش روز ملی یوزپلنگ آسیایی در بافق، گفت: روز ملی یوز بنام بافق ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی صبح امروز در همایش روز ملی یوزپلنگ آسیایی ضمن خیرمقدم به مدعوین با بیان اینکه بافق به عنوان خاستگاه یوز در سطح بین المللی، ملی و منطقه ای مطرح است اظهار داشت: ثبت روز یوز بنام بافق باعث شده است تا وظیفه مسوولان و مردم در این شهرستان نسبت به حفاظت از این گونه نادر زیاد شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خوبی در رابطه با حفاظت از یوز انجام نشده است عنوان کرد: البته در كنار همه نامهرباني ها، در حال حاضر فعالیت حافظان و دوستداران محیط زیست در منطقه آریز بافق باعث ادامه جولان یوزپلنگ آسیایی در اين منطقه  شده است.

زاده رحمانی به ایجاد برنامه کارزار رسانه ای به منظور توجه افکار عمومی اشاره کرد و یادآور شد: برای حفظ این گونه ارزشمند به عنوان یک سرمایه ملی باید کوشید.

وی ضمن تقدیر از مسوولان و خبرنگاران شهرستان بافق خاطر نشان کرد: این حمایت باعث هم افزایی می شود تا از داشته هايمان حفاظت کنیم.

فرماندار بافق جایگاه یوز را در ايران باستان و ايران پس از ورود اسلام، بسيار ارزشمند عنوان کرد و گفت: یوز موجودی نجيب  و دوست داشتنی است و افراد علاقمند محیط زیست همواره در جهت حفاظت از آن تلاش کرده اند و اميدواريم ما هم دين خود را به آن ادا كنيم.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا