نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه بسیاری از کم‌فروشی‌ها با تذکر شفاهی و نصیحت رفع می‌شود / نظارت بر تولید محصولات غذایی با جدیت دنبال شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد با وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتباط با موارد مختلف در جامعه، اظهار داشت: باید از ظرفیت رسانه‌ها و دیگر ابزارها استفاده لازم صورت پذیرد و موارد مرتبط با رسانه‌ها به آنها اعلام شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با مسئله قاچاق باید حتما به مردم اعلام لازم صورت پذیرد که مردم خودشان از رفتن به سراغ چنین کاری اجتناب کرده و نسبت به این پدیده واکنش منفی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: مسئله بعدی مسئله گران‌فروشی‌هاست که حتما باید با مغازه‌داران ارتباط برقرار شود و افرادی که اقدام به گران فروشی می‌کنند را نسبت به مشکلاتی که در این زمینه به وجود می‌آید توجیه کنیم.
ناصری یزدی افزود: در چنین جلساتی هم مسائل شرعی و هم مسائل شرعی را باید به مغازه‌داران تبیین کنیم، و در طرف مقابل دید آنها را نسبت به تهدید گسترش گرانی‌ها باز کنیم.
امام جمعه یزد ادامه داد: متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند اگر کالایی را گران بفروشند تنها روی همان کالا اثر می‌گذارد در حالی که این گران فروشی کم کم گسترش پیدا می‌کند و در تمام کالاها به وجود می‌آید.
وی از کم‌فروشی‌ها و کیفیت پایین در برخی محصولات انتقاد کرد و افزود: برخی محصولات را مشاهده می‌کنیم که قیمتشان خیلی تفاوتی نمی‌کند ولی هر روز نسبت به قبل وزن کمتری دارند و یا اینکه کیفیتشان پایین‌تر می‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: به ویژه در ماست و محصولات لبنی که چربی خود شیر را می‌گیرند و به جای ان از روغن‌هایی از جمله پالم استفاده می‌کنند باید مراقبت بیشتری وجود داشته باشد.
ناصری یزدی افزود: لازم است که منشا چنین اقداماتی در عرصه تولید پیدا شود و جلوی آن را به روش فرهنگ‌سازی و در صورت لزوم برخورد قانونی گرفته شود.
امام جمعه یزد گفت: این چنین مواردی مصداق غش در معامله است که بسیاری از آنها هم به وسیله صحبت و نصیحت برطرف می‌شود اما آن دسته که با نصیحت و تذکر شفاهی حل نشد، حتما باید برخورد قانونی و جدی صورت پذیرد که با سلامت مردم بازی نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا