علیرغم وجود نخبگان علمی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی میبدی خبرها از انتخاب شهردار شهر انارک از توابع شهرستان نایین استان اصفهان حکایت دارد

با روی کار آمدن شورای شهر پنجم در میبد ، این شورا اسدزاده را به عنوان شهردار از میان بسیاری از نخبگان و جوانانی همچون سید مصطفی فاطمی مدیر کل فعلی سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ، علیزاده و ... انتخاب کرد.اسدزاده که بازنشسته بود و در کارنامه مدیریت خود مدیریت سازمان حج و زیارت را داشت پس از گذشت یکسال و اندی و با مصوبه منع به کارگیری بازنشسته ها توسط مجلس شورای اسلامی ، اکنون مجبور به ترک این پست است .

 شهرستان میبد که به لحاظ جمعیت پس از مرکز استان ، رتبه دوم را دارد ، شورای شهراین شهر در آستانه آزمونی دیگر قرار دارد.اگر چه اسدزاده با شایعات فراوانی همچون نسبت فامیلی با یکی از اعضای شورای شهر ، گزینه معرفی شده از سوی دکتر اعرافی و ... را همراه داشت ولی اکنون با مصوبه مجلس شورای اسلامی شورای شهر میبد در معرض آزمونی دیگر قرار گرفته ، اگر چه این شورا می توانست با انتخابی دقیق تر و با شهرداری که یکسال تجربه کار در این شهرستان را داشت به دور از حواشی به کار خود ادامه دهد ولی این اتفاق نیافتاده و به نظر می رسد این شورا با این تجربه باید در انتخاب گزینه بعدی خود تمام جوانب را در نظر بگیرد امری که با توجه به شایعات و خبرها دور از ذهن به نظر می رسد.

با خبر تغییر شهردار میبد گروه های فعال در میبد شروع به بحث و تبادل نظر در خصوص شهردار آتی میبد پرداخته و بیشتر مباحث حول محور شهرداری جوان و بومی بود و در این میان گزینه های مختلف مانند محمد حسین هدایی ، اسحاقیه ، سعیدی ، موسوی ، احمدی ، صدر الدینی ، عندلیب ، علیزاده ، بهجتی ، شرافت ، انسیه فلاح ، آزادمنش  ، حسینی ، امیر حسین فلاح و ... مطرح شدند ولی در نهایت این شورا از گزینه های اعلامی 4 گزینه را به عنوان گزینه نهایی رسیده و از آنها جهت ارائه برنامه خود اقدام به دعوت کرد که از جمله آنها می توان به پاک گوهر ، سعیدی ، علیزاده ، نقوی و ... اشاره کرد.

در این میان شنیده ها از اجماع نظر اعضای شورای شهر میبد بر روی گزینه غیر بومی یعنی نقوی شهردار شهر انارک حکایت دارد که شایعاتی همچون معرفی از سوی جمالی نژاد شهردار سابق یزد و دست داشتن سفید رییس شورای شهر یزد و ... در انتخاب نقوی به چشم می خورد.

فارغ از مسائل و شایعات مطرح شده شهردار شهر انارک اصفهان با جمعیت به مراتب کمتر از یک دهم جمعیت شهرستان میبد چه معیار و شاخصی را داشته که شورای شهر میبد این معیارها و شاخص ها در جوانان و نخبگان زیاد میبدی ندیده است و این موضوع ظن و گمان انتخاب سیاسی این شهردار گمنام را افزایش می دهد.

سوال اصلی از اعضای شورای شهر میبد که منتخبان مردم این دیار هستند ، آن است که آیا در شهرستانی که بیست و اندی سال رتبه برتر در تنها آزمون بزرگ کشور را در کارنامه خود دارد و در اقتصاد و هوش و ذکاوت زبانزد خاص و عام می باشد و نخبگان و بزرگانی چون جندقی ها ،اعرافی ها ،یحیی زاده ها ، ملک مدنی ها ، نیلی ها ، نقیب زاده ها ، صفایی ها ، فلاح ها ، زارع ها ، امامی ها ، دهقانی ها و ... را دارد نمی توان فردی را برای کسوت شهرداری میبد انتخاب نمود؟و این در حالی است که میبدی های زیادی در کشور در شهرداری شهر های بزرگی چون مشهد و تهران و... مشغول فعالیت هستند.

به نظر می رسد شورای شهر میبد باید به دور از هرگونه سلیقه و دیدگاه سیاسی و با هدف پیشرفت و پیشبرد میبد با اینهمه ظرفیت و پتانسیل  نسبت به انتخاب شهردار از میان نخبگان و جوانان این شهر بزرگ اقدام نموده و با یک انتخاب صحیح جلوی خروج نخبگان و هم چنین مشارکت فعالانه و با انگیزه نخبگان و جوانان را فراهم آورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا