رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هفته دوم فروردین و روزهای پایانی ایام نوروز را جهت کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مهم دانست و تاکید کرد: در سطح شهرستان های رفسنجان و انار از تجمعات در پارک ها و بوستان ها جلوگیری می شود تا زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

به گزارش رفسنجان فردا؛ دکتر علی اسماعیلی ندیمی در حاشیه بازدید از پست ایست و بازرسی در میدان خاتم الانبیاء(ص) و بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ایران مانند سایر نقاط جهان در سال ۹۹ درگیر بحران ناشی از  بیماری کرونا شده است؛ اقدامات خوبی در رفسنجان و انار از  سوی سازمان ها و مسئولین از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، خیرین،  سازمان های مردم نهاد و ... با محوریت دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با این ویروس صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مردم خواست که نکات بهداشتی و توصیه های پزشکان را رعایت کنند و تجمعات را کاهش دهند و از سفرهای غیر ضروری درون و برون شهری پرهیز کنند و در ادامه گفت: مردم روز ۱۳ فروردین را به شکل سنتی برگزار نکنند و از مسافرت به مناطق کوهستانی نیز دوری کنند.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: از تجمعات در محل پارک ها و بوستان های شهرستان های رفسنجان و انار جلوگیری می شود؛ مهم است که در هفته دوم از فروردین و روزهای پایانی نوروز زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اتفاقات خوبی در هفته های بعد رخ دهد بستگی به رفتارهای ما در روزهای پیش رو دارد اگر این روزها مسائل بهداشتی را رعایت و توصیه های پزشکان را عمل کنیم حتما شرایط بهتری خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اجرای طرح بیماریابی خانه به خانه در رفسنجان و انار عنوان کرد: تقریبا این طرح در رفسنجان و انار انجام و با تمام خانوارها تماس تلفنی برقرار شده و توصیه های لازم جهت کنترل این ویروس و رعایت کردن نکات بهداشتی ارائه شده است.

اسماعیلی ندیمی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه کووید ۱۹ در رفسنجان نیز گفت: آزمایشگاه مولکولی تشخیص کرونا به همت فرماندار و تامین اعتبار شهرداری و شورای شهر رفسنجان به زودی در مرکز شماره یک شهری رفسنجان راه اندازی خواهد شد و بیمارستان ۵۰ تختخوابی نیز با همت مجتمع مس سرچشمه برای بستری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا در رفسنجان تا پایان فروردین ماه به بهره برداری می رسد ضمن اینکه از این بیمارستان کوچک ولی با امکانات کامل درمواقع بحران نیز استفاده خواهد شد./ایسنا

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا