یزدفردا :نمایندگان مردم در خانه ملت، اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای یک دوره ۴ ساله انتخاب کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی انتخاب اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، موسی غضنفرآبادی را با 145 رأی، حسن شجاعی علی آبادی را با 143 رأی ، مصطفی طاهری را با 115 رأی ، محمدرضا دشتی اردکانی را با 153 رأی ، محمدمهدی مفتح را با 158 رأی و محمد سرگزی را با 132 رأی به عنوان اعضای این هیأت انتخاب کردند.

لازم به ذکر است که بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس نایب رئیس مجلس، ریاست هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را برعهده دارد، همچنین برای انتخاب اعضای این هیأت یک نامزد از کمیسیون اصل 90، یک نامزد از کمیسیون قضایی و حقوقی و 4 نامزد از سایر کمیسیون‌ها برای تصدی این سمت به صحن علنی معرفی شدند./

یزدفردا:سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ضمن اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه هیات نظارت، گفت: ۴۳ پرونده از مجلس دهم باقی مانده که تعدادی از آنها در جلسه امروز بررسی و شکایات مطرح در چارچوب وظایف نمایندگی تشخیص داده شد.
 

موسی غضنفر آبادی در توضیح نشست  هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: در جلسه انتخابات هیات رئیسه هیات نظارت برگزار شد و بر اساس نتایج آراء سیدامرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد به عنوان رئیس انتخاب شد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان و حسن شجاعی علی‌آبادی نماینده مردم ابهر را به عنوان نواب اول و دوم رئیس برگزیدند.

وی به عنوان سخنگوی منتخب هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، ادامه داد: محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و محمد سرگزی نماینده مردم زابل نیز به عنوان دبیران هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب شدند.

بررسی شیوه اجرای کار در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

غضنفرآبادی توضیح ادامه نشست امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: مباحث مطرح و شیوه اجرای کار در هیات نظارت بر اساس قانون مورد بحث قرار گرفت. طبق دستور کار اعلام شده، تعدادی از پرونده‌های مطرح از دوره قبل مجلس نیز بررسی شد.

وی اظهار کرد: حدود چهل و سه پرونده از مجلس دهم باقی مانده است که امروز حدود هفت پرونده در نشست با اعضای هیات نظارت مورد بررسی قرار گرفت. موضوع این پرونده‌ها غالبا شکایت برخی نهادها یا وزارت خانه از نمایندگان بود. هیات نظارت بر اساس نتیجه استعلامات به بررسی پرونده‌ها پرداخت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت هیات نظارت در مورد تعدادی از پرونده‌ها موضوع شکایت را در چارچوب انجام وظایف نمایندگی تشخیص داد و در مورد برخی دیگر از پرونده‌ها، مقرر  شد تا از افراد جهت ارایه توضیحات به هیات نظارت دعوت شود.

هیات نظارت به دنبال ارتقاء شان نمایندگان و اقتدار مجلس

غضنفر آبادی در ادامه یادآور شد: هیات نظارت ضمن صیانت از آبرو و حیثیت نمایندگان، به دنبال ارتقاء اقتدار و شأن نمایندگان مجلس است بنابراین ضمن راهنمایی افرادی که ممکن است دچار مشکل شوند، به کمک نیروهای نظارتی، تلاش می‌کند تا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نمایندگان تا پایان دوره خوب بمانند و در نهایت شاهد رد صلاحیت حداقل افراد یا صلاحیت تمامی افراد باشیم.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس یازدهم صیانت از عزت و آبروی نمایندگان را از وظایف هیات نظارت دانست و افزود: نشست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هر چهارشنبه برگزار می‌شود البته جز هفته‌هایی که نمایندگان برای پیگیری مطالبات مردم به حوزه انتخابیه می‌روند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا