جمعی از مردم و دانشجویان انقلابی و ولایتمدار یزد در اعتراض به سفر سفیر انگلیس به این استان در فرودگاه شهید صدوقی یزد تجمع کردند.

یزدفردا: از دیروز خبرهایی در خصوص سفر راب مک ایر، سفیر انگلیس به همراه سفیر دانمارک به استان یزد در فضای مجازی منتشر و این موضوع موجب اعتراض مردم انقلابی و ولایتمدار یزد شده است.

در این زمینه ۹ تشکل دانشجویی استان یزد بیانیه ای مشترک پیرامون سفر سفیر انگلیس به استان منتشر کردند، در این بیانیه ضمن اشاره به دخالت های سفیر انگلیس و حضور او در اغتشاشات آبان ماه پارسال، کارنامه او را سیاه دانسته و از مسئولان خواستار لغو سفر او به این استان شدند.

البته مردم انقلابی دارالعباده یزد نیز ساعتی پیش برای اعلام اعتراض و عدم خوش بینی خود به سفر راب مک ایر در فرودگاه شهید صدوقی یزد تجمع کردند.

حمیدرضا سالک، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد در واکنش به این خبر اعلام کرده است: سفیران کشورهای خارجی در ایام تعطیلات خواستار سفر به مناطق مختلف کشور هستند و این یک مساله طبیعی به شمار می آید. سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد نیز در این چارچوب بوده و به هیچ عنوان سفر رسمی نیست و به دعوت مقامی صورت نگرفته است.

او اظهارداشت: سفیران درخواست سفر به مناطق مختلف را به وزارت خارجه اعلام می کنند و این وزارت نیز نظر خود را اعلام می کند و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، سفر نیز بی مانع است.

سالک ادامه داد:  این مساله برای همه دیپلمات ها در سراسر جهان صدق می کند و سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد نیز از چند روز پیش درخواست شده و ما این مساله را به اطلاع مسئولان استان داده بودیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد خاطرنشان کرد: این افراد امروز وارد یزد خواهند شد و روز دوازدهم از استان خواهند رفت و هیچ دیدار رسمی با مسئولی نخواهند داشت مگر اینکه به صورت ناخواسته با مسئولی در هنگام بازدید برخورد کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا