یزدفردا - اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی ستاد انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با رویه صدا و سیما در تخریب مهدی کروبی

ای
کاش شب گذشته 28/2/88 برنامه 20:30 را مشاهده می فرمودید که به کانون تخریب آقای کروبی تبدیل شده است و به طرز بسیار توهین آمیز اخبار آقای کروبی را انعکاس دادند تا ضمن اینکه خبر کذبی را مبنی بر گرفتگی صدای ایشان دلیل لغو سفرهایشان است، به اطلاع عموم مردم رسانیده اند، خود جنابعالی می دانید که این کذب محض است و دلیل لغو سفرهایشان صرفا شرکت در مراسم تدفین مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت الله العظمی بهجت بوده است و بس !

وی در ادامه یادآور شد: برای ما با توجه به شناختی که از جنابعالی به عنوان فردی متدین با سابقه انقلابی و دلسوز نظام داریم، پذیرفتنی نیست که از ماجرا تا این حد اطلاع داشته باشید و سکوت کرده باشید و به همین جهت خوب است که برنامه مذکور را یک بار برایتان به نمایش درآوردند و این بی عدالتی جبران ناپذیر را در این مدت کوتاه مانده به انتخابات علیه مهدی کروبی به وضوح درک نمایید.

این فعال سیاسی گفت: با همه این تذکراتی که طی یک سال گذشته نسبت به عملکرد برنامه 20:30 در جهت تخریب آقای کروبی یادآور شده ایم و هیچ نتیجه ای نداشته و حتی اوضاع را بدتر کرده و به مثابه آب در هاون کوبیدن است، ناگزیریم بخشی از دلایل این اقدام صداوسیمای تحت مدیریت شما را که در ذهن ما متصور است را اعلام کنیم.

وی در ادامه به دلایل این روند اشاره کرد و گفت:

1-علت گزینشی برخورد کردن با سخنرانی ها و اعلام مواضع مهدی کروبی جهت اختلاف افکنی میان اصلاح طلبان بوده است.

2- انتقام جویی از کروبی به دلیل حمایت های ایشان از حفظ خط امام (ره) و جلوگیری از انحراف در این مسیر می‌باشد.

3- با تخریب آقای کروبی تلاش شده است اصل جریان اصلاح طلبی تخریب شود.

4- جهت حمایت از مواضع اصولگرایان تخریب آقای کروبی را در دستور کار خود قرار داده اند.

5- متراکم شدن موج تخریب ها در این روزهای نزدیک به انتخابات به دلیل روند رشد صعودی محبوبیت مهدی کروبی است و جهت متوقف کردن این وضعیت، دست اندرکاران سیاسی صداوسیما راهی جز تخریب را نیافتند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: با توجه به آنچه که به ذهن ما رسیده است، دلایل خود را برای حداقل ماندگاری در تاریخ ذکر کردیم اما خوب است ریاست سازمان صدا و سیما هم اگر دلایلی خارج از اینها را با استدلال برای تخریب صورت گرفته برنامه 20:30 دارید اعلام نمایید.

پرواضح است که در هر سخنرانی دو الی سه ساعته هر شخصیت سیاسی فراز و نشیب هایی دارد و این اقدام کاملا غیراخلاقی از سوی صداوسیما است که به گزینش و پخش صرفا نقاط ضعف یک سخنران بپردازد و تمامی نکات مثبت سخنرانی یک سخنران را سانسور نماید و بدینوسیله تمامی محتوای مواضع مورد بحث را تحت الشعاع قرار داده و جز بازتاب منفی از آن به مخاطب انعکاس ندهد.

وی گفت: آیا انصاف این است که تمامی حمایت های دانشجویان و مردم را در سفرهای استانی آقای کروبی حذف نمایید و تنها هنگامی که مخالفان ایشان که طبیعی هم هست هر نامزدی موافق و مخالف دارد به انعکاس همان بخش اقدام نمایید ؟! چرا این همه خسارتی که رئیس جمهور دولت نهم در دوران تصدی گری خود به کشور وارد کرد و ده ها مورد تناقض در سخنان او هر روز موج می زند، صداوسیما اقدام به پخش آنها نمی کند. به عنوان نمونه ایشان گفتند که پول نفت را سر سفره های مردم می آورد و بعد گفتند من این حرف را نزدم، گفتند قیمت نفت به بالای 200 دلار می رسد، اکنون به 40 دلار کاهش یافته، قیمت گوجه فرنگی در نارمک 300 تومان است، در حالی که همان موقع 3000 هزار تومان بود. گفتند یک دختر 17 ساله در زیرزمین خانه خود اورانیوم را غنی کرده، بعد در حالی که... و اینک برنامه اقتصادی آقای کروبی را کپی کرده اند.

سخنگوی ستاد انتخابات مهدی کروبی خطاب به ضرغامی گفت: با این همه آیا به ما حق می دهید که رفتار صداوسیما را یک جانبه و به نفع نامزد رئیس دولت نهم بدانیم و بگوییم که عدالت در صداوسیما به سرپرستی جنابعالی از محتوای برنامه های انتخاباتی آن رخت بربسته است. شما و ما می‌دانیم ابزار قدرتمند رسانه ملی در اختیار حاکمیت است و از در اختیار داشتن تلوزیون خصوصی فضای رسانه کشور محروم است. اگر اقدامات تخریب عیله مهدی کروبی از سوی تلویزیون خصوصی صورت می‌گرفت امر عجیبی نبود و می‌پنداشتیم که حامیان مالی آنان نقش اصلی را در این گونه برخوردها دارند، در حالی که دستگاه مطبوع شما با بودجه عمومی کشور اداره می‌شود یعنی تمامی مردم ایران در ارتزاق این رسانه ملی به طور یکسان سهیمند.

نماینده دوره هفتم مجلس افزود: سوال ما این است که کدام بخش از مردم به شما مجوز داده‌اند که علیه مهدی کروبی برنامه 20:30 را بسیج نمایید و کدام بخش دیگر مردم رضایت داده‌اند که منابع ملی صرف حمایت تمام عیار از یک نامزد یعنی آقای احمدی نژاد نمایید. درست است که همه چیز در ید قدرت شماست و ما چیزی در دست نداریم؟! که ما پاسخ شما را به همان میزانی که صداوسیما بیننده دارد بیان نماییم و این روزها به سر می رسد و انتخابات به آخر می رسد. اما حقیقت بداخلاقی این رسانه ملی به نام مدیریت شما ثبت خواهد شد. علاوه بر قضاوت وجدانی و منصفانه تاریخ بر عملکرد این رسانه در حمایت از یک نامزد و تخریب مهدی کروبی نمی‌هراسید، روز حساب دیگری خواهد آمد؛ پس از خدا بترسید !

وی در پایان تاکید کرد: شما و ما به این امر معتقدیم که عاقبت حقیقتی به انتظار قضاوت نشسته است، دینداری و انصاف حکم می‌کند اگر از وجدان بیدار تاریخ واهمه ای ندارید، به حرمت باورهای اعتقادی که شخص جنابعالی به آن می بالید به این شیوه تهمت، تخریب و تهاجم علیه مهدی کروبی را پایان دهید.

یزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا