نماینده ویژه و مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش بنیان با اشاره به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: مشوق هایی برای حمایت از تولید دانش بنیان در حال تدوین است.

یزدفردا:نماینده ویژه و مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش بنیان با اشاره به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: مشوق هایی برای حمایت از تولید دانش بنیان در حال تدوین است.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، روح الله ابوجعفری در نشستی در محل صندوق پژوهش و فناوری استان در یزد افزود: در راستای حمایت از طرح های دانش بنیان، مشوق های مالیاتی خاص برای فعالان این بخش در نظر گرفته می شود.

وی تسهیل دسترسی شرکت ها به منابع مالی ارزان قیمت سیستم بانکی و تسهیل استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی تولید دانش بنیان را از دیگر این مشوق ها اعلام کرد.

عضو کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور همچنین با تشریح فرایند تاریخی توجه به تولید دانش بنیان در کشور و رویکرد های علمی حمایت از تولید دانش بنیان در دنیا اظهار داشت: وزارت اقتصاد از طرح های شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هم در این نشست با اشاره به جایگاه توسعه یافتگی استان یزد در اقتصاد دانش بنیان، شرایط دشوار دسترسی شرکت های دانش بنیان به منابع مالی متعارف نظیر تسهیلات بانکی را یادآور شد و بر تدوین ابزارهای مالی جدید در این حوزه تاکید کرد.

محمد دهقان منشادی با بیان اینکه طرح های دانش بنیان در قالب تبصره قانون بودجه سال 1400 تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند افزود: سال گذشته 42 طرح دانش بنیان در کارگروه استانی تبصره 18 با دو هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت تصویب شد.

وی خواستار افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان شد و گفت: فرایند اداری استفاده از مشوق های تعریف شده در حوزه تولید دانش بنیان نظیر مشوق های مالیاتی باید تسهیل شود.

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا