آقا تهراني، استاد اخلاق كابينه نهم گفت: بهترين ميزان براي سنجش دولت‌ها، در زمان حال، امام زمان (عج) است، چراکه وي رسول‌الله زمان ماست و مظاهر تمام اسماي حسني و ويژگي‌هاي يک ييامبر را دارد. 

ايسنا –  مرتضي آقا تهراني، در همايش معنوي ياران انتظار در يزد، با طرح سوال دولت چه شاخصه‌هايي بايد داشته باشد، اظهار داشت: براي سنجيدن فعاليت و عملکرد دولت‌هاي فعلي و گذشته، بايد يک معيار و سنجشي در نظر گرفت تا متوجه معنا و درست بودن عملکرد اين دولت‌ها باشيم.

وي افزود: بهترين ميزان در زمان حال امام زمان (عج) است، چراکه وي رسول‌الله زمان ماست و مظاهر تمام اسماي حسني و ويژگي‌هاي يک ييامبر را دارد.

امام جمعه سابق مسجد جامع نيويورك آمريكا، خاطرنشان کرد: امام زمان، خواهان يک دولت کريمه است و براي اين دولت برخي ويژگي‌ها در نظر گرفته است.

آقاتهراني، با برشمردن برخي از اين ويژگي‌ها گفت: دولتي نزد امام زمان (عج) مقبول است که باعث عزت اسلام و اهل اسلام باشد، داشتن اسم جمهوري اسلامي کافي نيست، بايد تمامي موارد اسلامي رعايت شود، يا مثل برخي از دانشگاه‌ها که علي رغم يدک کشيدن اسم اسلامي، باعث بي آبرويي هستند. وي تاكيد كرد: مسئولان نظام، بايد عزتشان از اسلام باشد و اهداف اسلام راپياده کنند.

استاد اخلاق كابينه نهم که به دعوت ائتلاف يارن دولت اسلامي در حسينيه قلعه کهنه يزد سخن مي‌گفت، ادامه داد: روابط جناحي، گروهي و خويشاوندي در حکومت اسلامي جايگاهي ندارد و اگر در ادارت ما کار مردم انجام نشود، خطا کاري، دزدي واختلاس صورت گيرد، مردم آن را به حساب ولايت فقيه و شهيدان مي گذارند.

آقا تهراني ويژگي ديگر دولت کريمه مقبول امام زمان (عج) را، به ذلت درآوردن نفاق و اهل آن دانست و با بر شمردن صفات منافقين گفت: جورج بوش از منافقين و برخي شخصيت‌ها بهتر است چراکه بدون هيچ نفاقي دشمني‌اش را با اسلام اعلام مي کند، اما برخي با داشتن حساب‌هاي بانکي در سوئيس، روابط

پنهان با لندن و واشگنتن، دوباره و از روي نفاق دوستي خود را به مردم و دولت اعلام مي کنند و دولت بايد باعث ذلت اين افراد شود.

وي با اشاره به فعاليت گروه‌هاي مختلف در اوايل انقلاب گفت: با قدرتمند شدن اين انقلاب، ديگر فعاليت اين گروه‌ها کمتر شد، ولي شما در انتخابات گذشته شاهد بوديد که کدام گروه براي همه ابراز علاقه کرد و ايران را براي همه دانست.

اين استاد حوزه در بخش ديگري از سخنان خود با تجليل از جايگاه قم، در نشر افکار اسلامي گفت: امروز، روزي است که مردم دنيا براي غرب، کرنش نمي کنند و دولت‌ها را در کنار غرب تنها گذاشته‌اند، چرا که مردم مخالف غرب هستند

توضيح :متن كامل سخنان آقا تهراني توسط يزد فردا منتشر خواهد شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا