سوگنامه شیخ محمدعلی صدوقی در هفته نامه شهروند امروز

 

یزد "محمد امامی "یزدفردا "سوگنامه امام جمعه فقید یزد در شماره اخیر هفته نامه شهروند امروز منتشر شد.

هفته نامه شهروند امروز در شماره اخیر خود به انتشار سوگنامه ای به مناسبت ارتحال حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی امام جمعه فقید یزد و نماینده ولی فقیه در این استان پرداخته است.

در دیباچه این سوگنامه، "فرید مدرسی" با عنوان "حلقه ای میان مرجعیت و مردم" به بررسی جایگاه علمای بلاد در سازمان روحانیت پرداخته است و در ادامه نیز یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمين"سید محمد خاتمی" برادر همسر مرحوم صدوقی به چشم می خورد. همچنین "سیده مریم خاتمی" همسر آن مرحوم در یادداشت دیگری به ذکر خصوصیات شخصیتی همسر خود پرداخته و نکات جالبی را در مورد ارتباط وی با اقشار مختلف مردم وروحيات و خصوصيات اخلاقي اين روحاني بزرگوار بازگو کرده است.

"محمد صدوقی" تنها فرزند پسر امام جمعه فقید یزد هم در هفت فراز به مروز شخصیت پدرش پرداخته که در بخش پایانی، خبر از رایزنی های سیاسی غیرعلنی آن مرحوم داده است.

"حسن معزالدینی" امام جمعه موقت یزد نیز در یادداشت دیگری از تاثر شدید آیت الله العظمی وحید خراسانی پس از فوت شیخ محمدعلی صدوقی خبر داده است. وی در بخش دیگری از مطلب خود می گوید که " منزل ایشان همچون سازمان ملل به روی همه باز بود و از همه استقبال می کردند. انتقادشان در زمان دولت اصلاحات بیش از دوران کنونی بود. وقتی دولت آقای احمدی نژاد روی کار آمد، گفتند: خیالم راحت شد که دیگر کسی از من توقع ندارد!"

"حبیب الله بیطرف" استاندار اسبق یزد و وزير نيرو در دولت خاتمي هم در یادداشت دیگری با ذکر سوابق مرحوم صدوقی، به ذکر ویژگی های شخصیتی وی پرداخته است.

سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات هم در گفت وگویی به بیان خاطرات خود از مرحوم صدوقی و ایام حضور وی در پاریس، پرداخته است. وی در این گفت وگو می گوید که محمدعلی صدوقی، در ایام حضور امام خمینی در نوفل لوشاتو زابط میان علما بوده است و دوستی گرمی هم با حاج احمد آقا خمینی داشته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا