وحشت‌ جریان انحرافی از رسانه‌های افشاکننده اختلاس بزرگ


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اتهام جریان انحرافی به رسانه‌های افشاکننده اختلاس 3هزار میلیاردی را ناشی از وحشت‌زدگی این جریان دانست.
پرویز سروری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدام رسانه‌های منتسب به جریان انحرافی مبنی بر متهم کردن رسانه‌های اصولگرا به نگرانی از افشای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اظهار داشت: این اقدام رسانه‌های وابسته به جریان انحرافی را به پای دولت و شخص آقای رئیس جمهور نمی‌نویسیم چرا که حساب جریان انحرافی از دولت جداست.
وی با بیان اینکه رسالت یک رسانه، افشاگری دربرابر مفاسد اقتصادی و دفاع از منافع ملی است، افزود: خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان همراه با سایت مشرق در اقدامی انقلابی اقدام به افشاگری در باره اختلاس سه هزار میلیاردی کرده‌اند و اگر می‌خواستند از این موضوع نگران باشند هیچ گاه تن به این افشاگری نمی‌دادند.
* اتهام جریان انحرافی به رسانه‌‌های افشاکننده نشانه وحشت‌ این جریان است
سروری با بیان اینکه اقدام سایت‌های منتسب به جریان انحرافی فرار به جلو محسوب می‌شود، افزود: اقدام جریان انحرافی در متهم کردن رسانه‌های افشاکننده اختلاس سه هزار میلیاردی نشان داد جریان انحرافی از افشاگری‌های رسانه‌های اصولگرا وحشت زده شده است.
* جریان انحرافی به هشدارهای رسانه‌های اصولگرا مبنی بر عدم دخالت در سیستم بانکی بی‌توجه بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رسانه‌های اصولگرا بارها و بارها از دخالت مستقیم جریان انحرافی در سیستم بانکی که یک منظومه مشخصی دارد انتقاد کرده بودند، گفت: جریان انحرافی دخالت در سیستم بانکی را بارها تجربه کرده و هشدارهای رسانه‌های اصولگرا ونمایندگان ملت را با بی‌توجهی پاسخ داده بود.
جریان فرهنگی برای سرپوش‌گذاشتن بر مفاسد اقتصادی از فرهنگ استفاده ابزاری می‌کند
سروری با بیان اینکه جریان انحرافی باید پاسخگوی اختلاس سه هزار میلیاردی ‌باشد، تاکید کرد: جریان انحرافی می‌خواهد با استفاده ابزاری از فرهنگ و شکایت از چند مداح مشهور بر اختلاس سه هزار میلیاردی سرپوش بگذارد در حالی که دلسوزان انقلاب اسلامی هوشیارانه به این توطئه جریان انحرافی پاسخ خواهند داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان انحرافی مباحث انحرافی را در حوزه فرهنگ برای سرگرم کردن رسانه‌های اصولگرا و نهادهای نظارتی مطرح می‌کنند تا این نهادها از مفاسد اقتصادی این جریان غافل شوند، گفت: گرچه انحرافات فرهنگی باید از سوی مسئولان وکارشناسان پاسخ داده شود، اما ملت ایران چنین اجازه‌ای را به جریان انحرافی نخواهد داد تا پشت انحرافات فرهنگی سنگر بگیرند.
وی در پایان از رسانه‌های اصولگرا خواست تا ضمن مقاومت در برابر توطئه‌های جریان انحرافی و افشاگری درخصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
دیگر عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز با اشاره به هجمه جریان انحرافی به خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان و سایت مشرق، گفت: هجمه‌ جریان انحرافی به افشاکنندگان اختلاس 3 هزار میلیاردی معنا دار است.

نیره اخوان نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام رسانه‌های منتسب به جریان انحرافی مبنی بر متهم کردن رسانه‌های اصولگرا به نگرانی از افشای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی گفت که رسانه‌های انقلابی در واقع چشم بینا و با بصیرتی هستند که درباره کج‌روی‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.
وی افزود: اساسا رسانه باید منکر را در هر جایی هست رصد و درباره آن اطلاع رسانی کند تا متخلفین خود را همواره در معرض افکارعمومی بدانند.
اخوان در ادامه از افشاگری رسانه‌های انقلابی درخصوص اهداف و اقدامات سوء جریان انحرافی به ویژه در بحث اختلاس اخیر قدردانی کرد و با اشاره به نقش خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان و سایت مشرق که از سوی جریان انحرافی مورد هجمه قرار گرفته‌اند، گفت که هجمه‌ جریان انحرافی به افشاکنندگان اختلاس 3 هزار میلیاردی معنا دار است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان ناظر پرونده رسیدگی به اختلاس3 هزار میلیاردی، از این اقدام آیت‌الله آملی لاریجانی حمایت کرد و گفت: ما آقای اژه‌ای را قبول داریم و از ایشان می‌خواهیم که نتیجه بررسی‌های خود را درباره این اختلاس به اطلاع مردم برساند.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه با این کار نشان داد که همواره نسبت به چنین مسائل حساس‌ است، ابراز امیدواری کرد که پس از تحقیقات دستگاه قضایی درباره این اختلاس مشخص شود چه افراد و جریاناتی بیت المال را اینگوه به حراج گذاشتند
الهیان نیز در واکنش به اتهام‌زنی دفتر رئیس‌جمهور به رسانه‌ها؛ گفت: گناه رسانه‌ها چیست که پشت هر فساد اقتصادی جریان انحرافی است

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص متهم کردن رسانه‌هایی که به افشای ارتباط اختلاس‌گران با جریان انحرافی پرداخته‌اند، گفت: رسالت اصلی رسانه‌ها این است که بلندگوی دفاع از حقوق ملت باشند و گناه رسانه‌ها چیست که پشت هر فسادی جریان انحرافی قرار دارد.
زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرافکنی دفتر رئیس‌جمهور و متهم کردن رسانه‌ها برای تخریب دولت اظهار داشت: نقش جریان انحرافی در اختلاس بانک صادرات مشهود است و مستندات نشان می‌دهد اختلاس‌گران با پشتوانه جریان انحرافی توانستند به منابع ملت دست‌اندازی کرده و از بیت‌المال سوءاستفاده کنند.
وی ادامه داد: پیش از رسانه‌ای شدن ارتباط اختلاس‌گران با جریان انحرافی، با وزیر اقتصاد جلسه‌ای داشتیم و در آن دیدار متذکر شدیم که معضلات بانک صادرات، اختلاس اخیر و سوءاستفاده‌ها باید به‌شکل جدی پیگیری شود.
الهیان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اختلاس اخیر توسط رسانه‌ها آشکار شده و مردم از ماهیت این جریان اطلاع دارند، گفت: انتظار مردم و نمایندگان آنها در مجلس برخورد قاطع با عوامل این اختلاس است.
وی در خصوص متهم کردن رسانه‌هایی که به افشای ارتباط اختلاس‌گران با جریان انحرافی پرداخته‌اند، تأکید کرد: این جریان به دنبال فرافکنی است چراکه رسالت اصلی رسانه‌ها این است که بلندگوی دفاع از حقوق ملت باشند و اکثر رسانه‌ها نیز در این زمینه به رسالت خود عمل کرده‌اند.
عضو فراکسیون زنان مجلس در همین زمینه به برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌هایی همچون، فارس، مشرق و کیهان اشاره کرد و آنها را در افشاگری اخیر مؤثر دانست و گفت: اگر آنها در باره اختلاس اخیر افشاگری نمی‌کردند، زیر سؤال می‌رفتند و حتی اعتماد مردم از آنها سلب می‌شد.
وی افزود: این رسانه‌ها به درستی به عنوان صدای مردم اعتراض آنها را نسبت به اینگونه دست‌اندازی‌ها نسبت به ثروت‌های ملی مطرح کردند که این امر جای تقدیر دارد اما آنها باید مطالبات مردم را مبنی بر برخورد جدی‌تر با عوامل اختلاس قاطعانه و جدی‌تر پیگیری کنند.
الهیان با بیان اینکه گناه رسانه‌ها چیست که پشت هر فسادی جریان انحرافی قرار دارد، متذکر شد: باید پشت‌صحنه‌های اختلاس اخیر توسط رسانه‌ها افشا شود تا جریانات سوءاستفاده‌گر از ثروت‌های ملی که این منابع را حیاط خلوت و بیت‌المال را متعلق به خود کرده‌اند، برای مردم روشن شود.
وی در خصوص اینکه چرا ارتباط اختلاس‌گران با برخی جریانات سیاسی دائم توسط جریان انحرافی تکذیب می‌شود، خاطرنشان کرد: شرایط حاضر ماهیت جریان انحرافی را برای مردم روشن کرده و علت اینکه این جریان در تلاش است اتهامات اختلاس را از خود دور کند و در این راستا به هر دستاویزی جنگ می‌زند، نقش داشتن آنها در این اختلاس است؛ اسناد موجود هم دست داشتن این جریان در سوءاستفاده بزرگ از بیت‌المال را نشان می‌دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا