نان و پنیر و اختلاس

محمد حسین روانبخش

این روزها بیش از هرچیزی خبر درباره اختلاس منتشر می شود. البته موضوع اختلا س 3 هزار میلیارد تومانی آنقدر جذابیت دارد که بقیه اختلا س ها اصلا  به چشم نمیآید. مثلا  در میان اخبار آمده بود که یکی از کارمندان بانک که آدم بسیار قانعی بوده فقط یک میلیارد و دویست میلیون تومان اختلا س کرده و گریخته است! واقعا دل آدم می سوزد. در روزگاری که بعضی ها 3 هزار میلیارد تومان اختلا س می کنند این بیچاره چقدر توقعش کم بوده است!


یکی دیگر از مسائلی که این روزها بسیار مورد سوال قرار می گیرد هم این است که با این اختلا س های کوچک و بزرگ و در شرایطی که رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلا م کرده که دفتر رئیس جمهور از اختلا س گران 3 هزار میلیاردی حمایت کرده است، چگونه می توان شعارهای ساده زیستی را تکرار کرد؟ شعارهایی که گاهی با نمایش خوردن نان و پنیر هم همراه می شد؟ به عبارت دیگر اگر بعضی از عزیزان همان چلوکباب و دوغ را می خوردند و به جای ساده زیستی مانع از این جور اختلا س های بزرگ می شدند برای مردم مفیدتر نبود؟!


ممکن است بعضی از عزیزان جواب دهند که مگر نمی شود هم نان و پنیر خورد و هم مانع از این گونه اختلاس ها شد؟


ظاهرا منع منطقی ندارد ولی فعلا  مشخص شده که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد و حتی می توان گفت که یکی از این دو، باعث گشایش راه برای دیگری شده است! البته مستحضر هستید که شعارهای ساده زیستی و عدالت محوری در این سالها خیلی بیشتر تر از نان و پنیر خوردن بوده و آن قدر بوده که گوش فلک را برده است و در این حال اختلا س 3 هزار میلیارد تومانی هم اتفاق می افتد.
با این اوضاع و احوال، ما خیلی توقعی درباره توقف این مدل اختلا س ها نداریم فقط درخواست داریم دیگر شعارهای ساده زیستی و عدالت محوری داده نشود تا حداقل مردم عذاب نکشند!

منبع:  مردم سالاری

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا