هاشمی ‌‌رفسنجانی رئیس دانشگاه آزاد می‌شود


تحقق ریاست هاشمی رفنسجانی بر دانشگاه آزاد اسلامی، اتفاقی است که مورد مشابه آن در مورد دانشگاه مفید قم نیز رخ داده است و در حال حاضر آیت‌الله موسوی اردبیلی ریاست آن را به عهده دارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از قانون، تحقق ریاست هاشمی رفنسجانی بر دانشگاه آزاد اسلامی، اتفاقی است که مورد مشابه آن در مورد دانشگاه مفید قم نیز رخ داده است و در حال حاضر آیت‌الله موسوی اردبیلی ریاست آن را به عهده دارد.


برخی منابع خبری از وقوع تحولات جدید در روند تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر می‌دهند.


علی‌رغم اینکه در اخبار مربوط به تغییرات مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ مطرح شده بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی – که ریاست آن بر عهده رئیس‌ جمهور است- ظرف سه هفته آینده باید رئیس جدید دانشگاه آزاد را معرفی و نصب کند، اخبار رسیده حکایت از موضوعی دیگر دارد.


برخی منابع خبری با رد احتمال انتصاب فرهاد رهبر(گزینه مورد نظر دولت برای تصدی ریاست دانشگاه) به سمت ریاست، از معرفی قریب‌الوقوع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط هیات امنای این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصدی پست ریاست دانشگاه خبر می‌دهند.


این در حالی است که در صورت تحقق این امر یعنی معرفی هاشمی رفسنجانی از سوی هیئت امنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد، شرایط ویژه‌ای را تجربه خواهد کرد. چرا که از طرفی نپذیرفتن پیشنهاد هیئت امنای دانشگاه با توجه به شخص پیشنهاد شده،‌ کار چندان ساده‌ای نخواهد بود و از طرف دیگر در صورت پذیرش نیز به گواه اظهارنظر‌های نزدیکان مدیریت دانشگاه آزاد،‌ ساختار فعلی این دانشگاه، علی‌رغم میل پاستورنشینان، با چالش چندانی مواجه نخواهد شد و عبدالله جاسبی همچنان نقش پررنگی در هدایت این دانشگاه خواهد داشت.


اگرچه برخی، پیگیری چندین‌باره موضوع تغییر رئیس دانشگاه آزاد از سوی دولت را در راستای مشی غوغاسالانه و خبرسازانه شخص رئیس‌جمهور ارزیابی می‌کنند، اما دسته دیگری از تحلیل‌گران، بر این اعتقادند که طرح مجدد این موضوع در مقطع کنونی از سوی دولت، بی‌ارتباط با رسانه‌ای شدن موضوع اختلاس سه هزار میلیارد تومانی صورت گرفته در نظام بانکی نیست؛ چرا که نزدیکان رئیس‌جمهور بر این باورند که فشار رسانه‌ای وارد بر دولت، نتیجه واکنش‌های اطرافیان و نزدیکان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که باید به نحوی از سوی دولت تلافی شود.


گفتنی است تحقق ریاست هاشمی رفنسجانی بر دانشگاه آزاد اسلامی، اتفاقی است که مورد مشابه آن در مورد دانشگاه مفید قم نیز رخ داده است و در حال حاضر آیت‌الله موسوی اردبیلی ریاست آن را به عهده دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا