احتمال استعفای قائم مقام بانک مرکزی

در پی استعفا و برکناری برخی مدیران عامل بانک‌های درگیر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نظام بانکی، احتمال استعفای سید حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی قوت گرفت. به پورمحمدی پیشنهاد شده است که یا استعفا دهد و یا از کار برکنار می‌‌شود. براساس تازه ترین خبرها، ظاهرا قائم مقام بانک مرکزی هم پذیرفته است که استعفا دهد.

 

مسئولیت نظارت بر سیستم بانکی برعهده حمید پورمحمدی است که عملکرد ضعیف این بخش منجر به این شده است که چنین درخواست‌های از قائم مقام بانک مرکزی شود.

 

محمودرضا خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی پیش از خروج از کشور در جلسه‌ای در خوزستان با حضور اژه‌ای مامور ویژه دولت برای رسیدگی به پرونده اختلاس نظام بانکی مورد سرزنش قرار گرفته بود.

 

از رامین پاشایی فام مدیرعامل بانک سپه، امیر منصور خاکی عضو هیئت مدیره بانک ملی، پیشرو مدیرعامل بانک صنعت و معدن و غلامرضا تاج‌گردون دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به عنوان جایگزینان احتماعی خاوری در بانک ملی نامبرده می‌شود.

 

منابع خبری عنوان می‌کنند که با توجه به اتفاقات اخیر انتخاب مدیران بانک ملی و برخی دیگر از مدیران بانکی با تائید نظر نهاد ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت.

 

ناگفته نماند که برگزاری جلسات متعدد در ارتباط با اختلاس بزرگ مالی در وزارت اقتصاد بانک صادرات و بانک ملی همچنان ادامه دارد.

 

برخی از مجلسیان نیز در گفتگو با مهر معتقدند که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی بیش از سایر اعضای کابینه به دلیل بحث نظارت بانکی مورد توجه است. البته مجلسیان مطرح می‌کنند که به دلیل اینکه بهمنی از سوی مجلس انتخاب نمی‌شود، بنابراین نمی‌توانند وی را استیضاح کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا