مدیرعامل بانک ملی و تخمه ژاپنی!

محمد حسین روانبخش

لحمدلله وضع و حال مملکت چنان روبراه است که می توان استعفای هوا به هوا داد! / رئیس بانک ملی که رفت و جایزه نگرفت؛ چرا از دادن جایزه به بقیه خودداری می کنند؟!

چند روز پیش خبر دادند مدیر عامل بانک ملی استعفا داده و وزیر اقتصاد در هواپیما استعفای او را پذیرفته است. پس از آن خبر رسید که از قرار معلوم مدیر عامل سابق بانک ملی هم در هواپیما استعفایش را نوشته و تقدیم وزیر اقتصاد کرده است! البته واضح و مبرهن است که اینها در دو پرواز جداگانه بودند: وزیر به کشور بر می‌گشته و رئیس بانک ملی از کشور می‌رفته است. خوب، الحمدلله وضع و حال مملکت چنان روبراه است که می‌توان استعفای هوا به هوا داد! اما نکته‌ای که این روزها رسانه‌ها را مشغول کرده رفتن و برنگشتن مدیر عامل مستعفی بانک ملی است. راستش ما هر چه فکر می‌کنیم این موضوع به نظرمان مهم جلوه نمی‌کند. اختلاس 3 هزار میلیاردی خیلی بزرگتر از آن است که با در بوق و کرنا کردن فرار مدیر عامل مستعفی پیچانده شود! به نظر ما همین‌قدر که آن مدیر، استعفا داده، خودش فداکاری بزرگی است و باید برادرانه به او بگوییم: دیگر بیشتر از این فداکاری نکند، چون یخ فداکاری بیش از این نمی‌گیرد؛ خودت را سبک نکن!


حالا بد نیست ببینیم در این اوضاع و احوال مقامات ارشد دولتی در چه فکری هستند و چه می کنند؟ به گزارش یکی از روزنامه ها، یک مقام ارشد دولتی که هر از گاهی پیشنهادهای جالبی را در سطح عمومی مطرح می کند، در دیدار اخیر خود با برخی فعالان اقتصادی از آنها خواسته است تا برخی اصطلاحات غلط در بازار داخلی را کم کم اصلاح کنند. وی به عنوان نمونه اظهار داشته که باید تخمه ژاپنی را با نام واقعی آن یعنی "جابانی یا جابونی" که منطقه ای در اطراف دماوند است، به مردم معرفی کنیم !


به قول یک بنده خدایی، معادل سه هزارمیلیارد تومان احسنت به این مدیر با این پیشنهادش! واقعا در این اوضاع، کسی که بتواند به این نکته‌های مهم و حیاتی که برای اداره کل دنیا لازم و ضروری است فکر کند و آن را به فعالان اقتصادی- که احتمالا مخشان به دلیل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی هنگ کرده - عرضه کند، شایسته جایزه گرفتن است. رئیس بانک ملی که رفت و جایزه نگرفت؛ چرا از دادن جایزه به بقیه خودداری می کنند؟!

 

منبع:  مردمسالاری

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا