آموزش قدم به قدم، چگونه اختلاس کنیم؟

روند مشکوک تاسیس این بانک، موجب جلب توجه نهادهای نظارتی می گردد و در بررسی های بانک مرکزی مشخص می گردد فرآیند پذیره نویسی سهام این بانک از ساعت 6 و نیم صبح آغاز و 7 صبح به پایان رسیده است و افرادی که در اول وقت اداری (8 صبح) برای پذیره نویسی مراجعه کرده اند، با این پاسخ مواجه شده اند که سهام بانک به اتمام رسیده است. ردیابی پولهای واریزشده توسط سهامدارانی که به عنوان مردم عادی معرفی شده بودند، نشان می دهد بخش عمده این پولها نیز در واقع از گروه آریا دریافت شده است!

با ثبت شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، انتشار جزئیات و روش کار این اختلاس، می تواند برای کلیه اختلاس گران محترم و متعهد، در سطح جهانی نکات آموزشی فروانی داشته باشد که ما با این هدف و نه خدای ناکرده برخورد با این قشر شریف و زحمتکش اختلاسگر، اقدام به انتشار این جزئیات برای نخستین بار می کند.

ا.خ، عامل اصلی اختلاس عظیم، با حمایت ویژه مسئولین از این قشر فرهیخته موفق به خریداری چندین شرکت بزرگ دولتی به صورت قسطی گردیده و از محل دریافت تسهیلات بانکی از بانکهای دولتی که برای پرداخت وام ازدواج و وام های ضروری و ناچیز مردم عادی دچار کمبود اعتبار هستند، اقساط میلیاردی اموال خریداری شده خود را پرداخت می کرده است.


این فرد شریف که میزان بدهی وی تنها به یکی از بانکهای دولتی 400 میلیارد تومان بوده است، جهت پرداخت اقساط و هزینه های خود، نیاز به منابع بیشتری داشته است و از این رو اقدام به تاسیس بانک خصوصی می کند.


با کشف این موضوع توسط بانک مرکزی، به این بانک دولتی اعلام می شود، به دلیل اقدام به تاسیس بانک خصوصی توسط گروه آریا از پرداخت وام بیشتر به این گروه خودداری کنند، اما فرد مذکور که ظاهرا منابع دولتی برای وی مهمتر از بانک خودش بوده، با ارسال نامه ای اعلام می کند از تاسیس بانک آریا انصراف داده است.


با این وجود روند مشکوک تاسیس این بانک، موجب جلب توجه نهادهای نظارتی می گردد و در بررسی های بانک مرکزی مشخص می گردد فرآیند پذیره نویسی سهام این بانک از ساعت 6 و نیم صبح آغاز  و 7 صبح به پایان رسیده است و افرادی که در اول وقت اداری (8 صبح) برای پذیره نویسی مراجعه کرده اند، با این پاسخ مواجه شده اند که سهام بانک به اتمام رسیده است.


ردیابی پولهای واریز شده توسط سهامدارانی که به عنوان مردم عادی معرفی شده بودند، نشان می دهد بخش عمده این پولها از حساب فردی به نام دهقان به نام افراد مختلف صادر شده است و این فرد نیز در واقع پولها را از گروه آریا دریافت کرده است.


پس از این تحقیقات، مجوز بانک آریا متوقف می گردد و بانک صادرات نیز موضوع اختلاس 2800 میلیارد تومانی از این بانک با ال سی های جعلی را کشف می کند.


با تحقیقات بیشتر مشخص می شود ا.خ که در آغاز فعالیتهای اقتصادی خود را از یک گاوداری در چند سال پیش توسعه داده و به بانکداری و باشگاه داری و کارتل داری رسیده است، برای پرداخت اقساط کارخانجات خریداری شده، مالیات و حقوق کارکنان و سایر هزینه های خاص! نیاز به پول داشته است، با تبانی با یک شعبه بانک صادرات اقدام به تهیه ال سی های جعلی بدون واریز پول یا قرار دادن وثیقه می کند و این ال سی های جعلی را به صورت نسیه و 22 درصد زیر قیمت رسمی آن به سایر بانکها می فروشد.


از آنجا که این اقدام از نظر بانک مرکزی پذیرفته شده نبوده است، وی جزیره کیش را به عنوان مرکز معاملات آزاد! خود انتخاب می کند و هفت بانک بزرگ کشور را درگیر این معاملات غیرقانونی می نماید.


بنابراین، شیوه فعالیت این اختلاسگر محترم که خلاصه آن میلیاردر شدن، بانکداری و باشگاه داری با پول مردم می باشد، روشی آموزنده برای سایر اختلاسگران جهان می باشد که هنوز استعدادشان کاملا شکوفا نشده است!

 http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39901_1(455).jpg


منبع:  آینده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا