خطر تکرار دوباره اختلاس ۳ هزار میلاردی:هشدار مهم رئیس سازمان بازرسی


پورمحمدی با بیان اینکه کم‌کاری همه مسئولان اجرایی کشور موجب بروز فساد بانکی شده است، گفت: اکنون به نظام بانکداری اعلام می‌کنیم که زیرساخت‌ها را تکمیل کنند در غیر این صورت مشابه فساد اقتصادی اخیر دوباره اتفاق می‌افتد

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه گروه آریا به فکر تاسیس بانک آریا برای پرداخت بدهی‌های خود با سرمایه‌های مردم افتاد، گفت: اکنون به نظام بانکداری اعلام می‌کنیم که زیرساخت‌ها را تکمیل کنند در غیر این صورت مشابه فساد اقتصادی اخیر دوباره اتفاق می‌افتد.


مصطفی پورمحمدی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: نظام به صورت جدی در حال مبارزه با مفاسد اقتصادی است، اما مبارزه با مفاسد فقط با شعار دادن برخی انجام نخواهد شد و نیاز به کار عملی است.


پورمحمدی ابراز داشت: اگر نظام اداری و اقتصادی به صورت شفاف و قانونمند در معرض دید قرار بگیرد و مردم بتوانند رفتار مدیران را مشاهده کنند و همچنین اگر بتوانیم فرهنگ پاسخ‌گویی مسئولان را آماده کنیم، دیگر نباید نگران به‌وجودآمدن مفاسد اقتصادی در کشور باشیم.


وی گفت: پیام دولت الکترونیک تسهیل، شفاف‌سازی، کنترل و نظارت است، اما تاکنون چنین معیارهایی صورت نگرفته است و موجب فسادهای ناخواسته زیادی می‌شود.


پورمحمدی خاطرنشان کرد: اکنون به نظام بانکداری اعلام می‌کنیم که زیرساخت‌ها را تکمیل کنند در غیر این صورت مشابه فساد اقتصادی اخیر دوباره اتفاق می‌افتد.


وی بیان داشت: پرونده فساد بانکی اخیر یک شوک بزرگ به نظام اقتصادی و بانکداری کشور بود و باید عامل تأمل و تفکر بیشتر مسئولان مربوطه باشد.


پورمحمدی اظهار داشت: کم‌کاری همه مسئولان اجرایی کشور موجب بروز فساد بانکی شده است و همه مسئولان به نوعی در این فساد درگیر بوده‌اند و نظام اداری نباید خود را در این پرونده بی‌تقصیر بداند.


وی افزود: گروه بزرگ آریا ۶۰ بنگاه اقتصادی تأسیس کرده بود و حدود ۱۸۰۰۰ نفر در زیر‌مجموعه این شرکت‌ها مشغول به کار بودند و به دلیل کمبود اعتبار جعل سرمایه کردند و به ناحق از بانک‌ها وام دریافت کردند تا بتوانند برای خود ثروتی ایجاد کنند و بعد از آغاز سر رسید وام‌ها به این فکر افتادند تا با تأسیس بانک آریا از سرمایه‌های مردم بدهی خود را پرداخت کنند.


منبع: فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا