دو فقره اختلاس از بیت‌المال در تهران کشف و به دادگاه مفاسد اقتصادی ارسال شد
یزدفردا : با تلاش حسابرسان دیوان محاسبات استان تهران دو فقره اختلاس وجوه دولتی کشف و علاوه بر ارسال پرونده آنها به دادسرای دیوان محاسبات پرونده متهمین به دادگاه مفاسد اقتصادی ارسال شده است.

به گزارش ایسکانیوز ، بر اساس رسیدگی های به عمل آمده بالغ بر 1845 میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به یکی از سازمان های دولتی به صورت غیرقانونی از حساب دولتی برداشت و به حساب اشخاص حقیقی واریز شده است. چک‌های صادر شده این دستگاه دولتی در وجه حساب شخصی ذیحساب دستگاه مربوطه و یک بنگاه معاملات به منظور خرید اتومبیل مدل بالا صادر شده است. این دستگاه دولتی همچنین با تهیه اسناد صوری و غیرواقعی و با صدور چک های سفید امضا از واریز مانده وجوه به حساب خزانه به مبلغ 46771 میلیون ریال به حساب خزانه خودداری کرده است.
همچنین رسیدگی های دیوان محاسبات استان تهران حاکی از این است که در یکی از نواحی آموزش و پرورش این استان رقمی بالغ بر 628 میلیون ریال از اعتبارات هزینه ای توسط عامل ذیحساب و کارشناس رایانه با اضافه نمودن مشخصات و شماره حساب فرزندان عامل ذیحساب و همسر کارشناس رایانه به انتهای لیست حقوق کارکنان آموزش و پرورش در دیسکت ارسالی به بانک در وجه حساب شخصی آنها پرداخت شده است
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا