یزدفردا :سرهنگ کوره بلاغی رییس پلیس فتا  آذربایجان غربی خبر داد:  سارق حساب های شعب نفتی ماکو به دام افتاد.
 پیرو شکایت یکی از مسئولین شعب نفتی استان آذربایجان غربی مبنی بر برداشت از حساب وی به صورت غیرمجاز، مامورین پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند.
پس از بررسی های اولیه مشخص شد کلیه برداشت ها مربوط به خرید اینترنتی کارت شارژ تلفن همراه می باشد و پس از استعلام های لازم فرد استفاده کننده از کارت شارژ ها شناسایی و به این پلیس احضار شد.
بنابر اظهارات مضنون، شماره حسابی که با آن کارت شارژها را خریداری کرده توسط یکی از دوستانش به او داده شده است. لذا با تحقیقات غیرمحسوس مشخص شد اظهارات وی صحت داشته و پدر دوست وی از کارکنان یکی از سازمان های دولتی بوده و شاکی اطلاعات بانکی خود را جهت خرید در اختیار وی قرار داده است.
گفتنی است همزمان با رسیدگی به پرونده مذکور، 4 مورد گزارش برداشت از حساب متصدیان شعبات نفت روستایی در شهرستان ماکو به این یگان واصل و با توجه به حساسیت موضوع و امکان وقوع جرم مشابه،  مامورین طی  تحقیقاتی ضربتی سریعاً متهمه را شناسایی و دستگیر کردند.
شایان ذکر است متهمه ابتدا منکر هر موضوعی شد ولی با مشاهده دلایل و مدارک و اظهارات افرادی که به آنها کارت شارژ داده است به جرم خود اعتراف و اظهار کرد با توجه به اینکه پدرم از کارکنان  تعاونی می باشد یک روز وی را در حین خرید اینترنتی دیدم و از روی کنجکاوی 4 فقره از اطلاعات بانکی شرکت ها را از رایانه پدرم یادداشت کردم و سپس اقدام به خرید اینترنتی کردم.
 در خصوص پرونده مذکور و چنین پرونده های سرهنگ کوره بلاغی در پایان هشدار داد: به هیچ عنوان رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و یا پس از عملیات های بانکی خود که توسط دیگری انجام می شود، سریعاً رمز را تغییر دهید.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا