يزدفردا :اقاي ميرزا محمد كاظميني طي ياد داشتي در روزنوشت خود با عنوان "دانشنامه شهداي استان يزد و ميرزامحمد كاظميني"در باب تدوين طرح دانشنامه شهداي استان تذكراتي را مطرح نموده اند كه با هم مرور مي كنيم

دانشنامه شهداي استان يزد و ميرزامحمد كاظميني

تدوين دانشنامه فعاليتي است علمي، پژوهشي در سطح عالي كه در آن براي رسيدن به نتيجه مطلوب بايد از توانمندي استادان حوزه و دانشگاه كه اهل قلم و پژوهشي هستند، به نحوي شايسته بهره برد. دانشنامه نويسي مانند تأليف يك كتاب ساده نيست، بلكه منبع و مرجع متقني است كه اصحاب تحقيق بدان رجوع مي‌نمايند.
پس از اين‌كه مطلع شدم طرح دانشنامه شهداي استان در دست تدوين است، به صورت مكتوب اعلام آمادگي نمودم كه با توجه به تجربه نگارنده در دانشنامه نويسي، بدون اخذ هيچ هزينه‌اي و تبركاً، اين طرح در بنياد ريحانه‌الرسول(س) انجام پذيرد و جلسه‌هاي متعددي نيز با مقامات دبيرخانه دانشنامه برگزار نموديم.
و اما...
در صفحه 8 روزنامه اطلاعات مورخ 6 تير 86، خبري را خواندم، مبني بر اين‌كه «دانشنامه شهداي استان يزد تهيه و تدوين مي‌شود»، آقاي دوران، معاون سياسي، امنيتي استاندار يزد اعلام نموده‌اند كه: «بر اساس برنامه زمان‌بندي شده بايد تا پايان سال جاري كارهاي پژوهشي و جمع‌آوري اطلاعات از خانواده‌هاي چهارهزار شهيد انجام شود.» ايشان همچنين اعتبار اجراي اين طرح را بيش از چهار ميليارد ريال اعلام نمودند؛ بنابراين لازم ديدم از باب نصيحت به مسؤولين طرح به سه مطلب اشاره نمايم: نخست اين‌كه بيان جمع‌آوري اطلاعات تا پايان سال، سخن غير كارشناسانه است.
دوم: با توجه به پيشنهاد بنياد ريحانه‌الرسول(س)، مبني بر تدوين و انتشار دانشنامة شهداي استان به صورت رايگان و با تكيه بر تجربه انتشار چندين دانشنامه كه برخي از اين آثار، به عنوان نسخه‌هاي برتر مرجع نويسي شناخته شده‌اند؛ اختصاص مبلغ چهار ميليارد ريال بحثي جدي است كه جاي سؤال دارد.
سوم: آقاي دوران در جريان سفر اخير جناب آقاي اشعري، مشاور محترم فرهنگي رئيس جمهور در خانه رسوليان از اين‌كه توفيق بازديد از موزه نسخ خطي اينجانب نصيب آقاي اشعري نشده، اظهار خرسندي نموده‌اند و با توجه به ارادت ديرينه دوطرفه(1) قريب به يقين ايشان نقش حساسي را نيز در عدم واگذاري دانشنامه به بنياد دارا بوده‌اند كه وظيفه خود مي‌دانم بر جدا بودن كارهاي فرهنگي و علمي از نگاه سياسي، امنيتي تأكيد نمايم.
در پايان درود مي‌فرستم به روان پاك تمام شهداي گران‌قدر انقلاب اسلامي و اميدوارم عاقبت همه ما ختم به خير شود و از شفاعت آن عزيزان والامقام بهره‌مند گرديم و اميدوارم كه اين طرح به دست يكي از انسان‌هاي فكور و خلاق سپرده شود.

منبع :روزنوشت كاظميني

يزدفردا  

ميرزا محمد كاظميني: شجره‌نامه‌هاي سادات، سندي نفيس است ميرزا محمد كاظميني: شجره‌نامه‌هاي سادات، سندي نفيس است
تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1385 - قبل‏ازظهر 01:09

موزه ميرزا محمد كاظميني يزد به اداره اوقاف واگذار شد موزه ميرزا محمد كاظميني يزد به اداره اوقاف واگذار شد
تاریخ : دوشنبه 01 آبان 1385 - قبل‏ازظهر 01:38

بتول خاتم زاده:دانشنامه و فرهنگنامه شعراي يزدي توسط انتشارات ريحانه الرسول به چاپ خواهد رسيد بتول خاتم زاده:دانشنامه و فرهنگنامه شعراي يزدي توسط انتشارات ريحانه الرسول به چاپ خواهد رسيد
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1385 - قبل‏ازظهر 09:53

كاش كاظميني در ده ها شماره اي كه ستون پرچين راز را مي نوشت ، يكبار پرچين دور و بر خويش مي‌گشود كاش كاظميني در ده ها شماره اي كه ستون پرچين راز را مي نوشت ، يكبار پرچين دور و بر خويش مي‌گشود
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1385 - قبل‏ازظهر 09:50

چهل هزار قطعه عکس، در گنجينه عکس ميرزا محمد کاظميني يزد، جاخوش كرده است چهل هزار قطعه عکس، در گنجينه عکس ميرزا محمد کاظميني يزد، جاخوش كرده است
تاریخ : دوشنبه 30 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 01:38

گنجينه تمبر ميرزا محمد کاظميني گنجينه تمبر ميرزا محمد کاظميني
تاریخ : چهارشنبه 25 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 09:53






 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا