با حضور استاندار يزد : نمايشگاه  علوم قرآني  استان يزد برگزار شد
با حضور علي اكبر فلاح زاده استاندار يزد و جمعي از مسئولين استان پنجمين نمايشگاه بزرگ "علوم قرآني " استان يزد ، در محل حسينيه" آقا" برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ، هدف از برگزاري اين نمايشگاه گسترش فرهنگ و معرفي دستاوردهاي قرآني، ايجاد فضاي مناسب براي انس با كلام وحي و تعامل فكري و فرهنگي ميان گروههاي قرآني اعلام شد.
استاندار يزد در مراسم افتتاح اين نمايشگاه ، برگزاري آن را در راستاي نشر فرهنگ قرآني ، رسالت رسول گرامي اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) ، فقها و مفسرين قرآن بويژه علامه طباطبايي و شيخ كليني دانست.
"محمدرضا فلاح زاده\"گفت: قاريان و حافطان قرآن كريم بر خود ببالند كه در راستاي اين بزرگواران حركت و قدم برمي‌دارند.
وي اضافه كرد: قرآن مجيد كه در ماه مبارك رمضان بر پيامبر گرامي‌اسلام (ص) نازل شد منبع اصلي فقه استدلالي و غيراستدلالي مسلمانان است.
فلاح‌زاده، بر فراگيري علوم قرآني و عمل به آن همراه با اخلاص و تهذيب نفس تاكيد كرد و اظهار داشت: اخلاص و عمل به قرآن ، اساس كار در فراگيري علوم قرآني است.
هچنين دبير برگزاري جشنواره نيز در اين مراسم گفت: در بخش آثارمكتوب نمايشگاه يكصد ناشر علوم قرآني در قالب ‪ ۱۵‬موسسه پخش كتاب ، شركت كردند. "

سيد خلف حوتي نژاد" افزود: در اين بخش، ‪ ۵۰‬هزار جلد قرآن و كتاب مذهبي با پنج‌هزارعنوان در قالب ‪ ۵۵‬غرفه ارائه شده است كه با تخفيف ‪ ۲۰‬تا‪ ۶۰‬درصد به فروش مي‌رسد.
وي اظهارداشت: در بخش عرضه محصولات فرهنگي و نرم‌افزارهاي قرآني،‪ ۱۲‬موسسه شركت كردند و يكهزار عنوان اثر‪ CD‬و ‪ DVD‬عرضه شده است.
حوتي نژاد ، با بيان اينكه بخش توانمندي‌هاي قرآني نمايشگاه به ارائه ظرفيتهاي موسسات قرآني و سازمان‌هاي فرهنگي و هنري اختصاص دارد، گفت: در اين‌بخش آثار تجسمي هنرمندان خوشنويس در زمينه علوم قرآني به نمايش گذاشته شده‌است.
وي ايجاد غرفه سومين شهيد محراب را از بخش‌هاي ويژه نمايشگاه برشمرد و گفت: در اين غرفه، عكس‌ها و تصاوير مبارزاتي آيت‌الله صدوقي (ره) به نمايش گذاشته شده است.
حوتي نژاد تصريح كرد: اين نمايشگاه داراي غرفه ويژه دفاع مقدس است كه تصاوير و وصيتنامه شهدا در آن به نمايش درآمده است.
نمايشگاه ياد شده به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد و اداره تابعه شهرستان يزد به مدت ‪ ۱۲‬روز داير است.
برپايي نشست‌هاي قرآني، تجليل از خادمان قرآني، اجراي برنامه‌هاي هنري در بخش‌هاي خوشنويسي، هنرهاي تجسمي و صنايع دستي و برپايي مسابقات قرآني از بخش‌هاي جانبي كار نمايشگاه مي باشد.

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا