نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه 250 کارگر کارخانه فولاد میبد به دلیل تعیطیلی این کارخانه حقوق دریافت نکرده‌اند، خواستار رسیدگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع شد.

محمدصالح جوکار در نشست علنی چهارشنبه 7 اسفند ماه مجلس شورای اسلامی، با تشکر از رهبر معظم انقلاب در رابطه با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: امیدواریم سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقامتی را به برنامه تبدیل کنند و ما در راستای استحکام ساخت درونی نظام با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و نگاهمان به بیرون از کشور نباشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در تذکر شفاهی به دولت گفت: در این مقطع حساس که دولت در نظر دارد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند باید به گونه‌ای تدبیر شود که جهش قیمتی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها لازمه کار است و مجلس آن را تصویب کرد، افزود: اما تفکیک افراد واجدالشرایط و غیرواجدالشرایط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه جمع‌آوری اطلاعات باید جامع و کامل باشد، تصریح کرد: مصاحبه‌هایی از سوی برخی اعضای تیم اقتصادی دولت مشاهده می‌شود که آرامش جامعه را برهم می‌زند، به طوری که برای جمع‌آوری اطلاعات خانوار مواردی چون مسکن، خودرو و تجمیع موجودی حساب‌های مردم را مطرح می‌کنند که این موضوع ملاک صحیحی برای پرداخت یارانه نیست؛ لذا روش اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اگر عجولانه باشد، سرنوشت سبد کالا و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

جوکار در تذکر دیگری به دولت افزود: در سال گذشته دو اتفاق و حادثه رخ داد؛ اولین حادثه وقوع سیل در یکی از مناطق روستایی استان بود که موجب تخریب راه‌ها و زیرساخت‌ها شد، به طوری که 70 میلیارد تومان به دامداری‌ها و مزارع خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت یک سال از وقوع این حادثه، علی‌رغم اینکه در دولت دهم و یازدهم پیگیری شد، اما بودجه‌ای برای آن تخصیص نیافت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دومین حادثه تجاوز و تخریب خطوط آبرسانی و تإسیسات مربوطه که علت آن عامل انسانی بود، افزود: این حادثه علاوه بر ایجاد مشکلات برای مردم و قطعی آب، 5 میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت وارد کرد که در این راستا نیز اقدامی نشد و امروز ما به پیمانکاران زیادی بدهکار هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم همچنین در تذکر دیگری درباره کارخانه فولاد میبد با بیان اینکه این کارخانه به اسم خصوصی‌سازی به دولت واگذار شد، افزود: متاسفانه این کارخانه به تعطیلی کشانده شده است و در حال حاضر نیز صاحب آن در بازداشت قرار دارد؛ 250 کارگر حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و امروز با مشکلات زیادی مواجهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه باید هرچه سریع‌تر مشکل کارگران کارخانه فولاد میبد برطرف شود، افزود: وزارت صنعت، به این موضوع رسیدگی کند./

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا