د.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: فعالين حوزه فناوري اطلاعات، پیش قراولان و عناصر اصلی پیمایش بزرگ تاریخ معاصر جمهوري اسلامي هستن

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "نصرا... جهانگرد" در جلسه شوراي راهبردي فناوري اطلاعات كه در سالن حميديا استانداري يزد برگزار شد، استان یزد را جزو استانهای بسیار خوب و داراي مردماني با اخلاق و با فرهنگ دانست و افزود: برای اولین بار در سطح ملی یک عملیات سراسری در جنبه كاري صورت گرفت و مردم طی 10 روز براي دريافت يارانه ها ثبت نام کردند كه قبلا تجربه نشده بود.
وي افزود: این مقوله به ما این نوید را می دهد که منابع سرمایه گذاری کشور در حدی است که بشود تصمیمات بزرگ منطقه ای و ملی در راستاي بهبود خدمات و ارتقا کارآمدی نظام اداری و اجتماعی کشور گرفت.
جهانگرد با تاكيد بر اين نكته كه باید نوآوری و تکنولوژی وارد عرصه جریان اجرایی و اقتصادی کشور بشود، بيان كرد: نزدیک به 7/2 درصد از رشد باید از بهره وری سرمایه گذاریها و نهاده های موجود بدست بیاید.
وي افزود: همین ثبت نام برای ما امتحان بود که در نهاده موجود کشور در حوزه سرمایه گذاری و تلکام و در حوزه نرم افزاری و امکانات، کشور میتواند یک همچین سرویسی بدهد، در نظر بگیرید اگر اینکار می خواست غیر این روش اجرا بشود هر کاری می خواستیم بکنیم طول مي كشيد.
معاون وزير، تلاش هاي صورت گرفته در زمينه اجراي ثبت نام فاز دوم هدفمندي يارانه ها و توزيع سبد كالا را يادآور شد و افزود: اين توانايي وجود دارد كه هر نوع پیامی در کوتاهترین زمان به شهروندان اطلاع رساني شود.
وي اظهار اميدواري كرد، حوزه آي تي بتواند در ارتقا خدمتگذاری دولت، بهبود زندگی مردم، توسعه کسب و کار و افزایش درآمد نقش خودش را ايفا كند.
جهانگرد با تاكيد بر همكاري همه جانبه با بخش خصوصي، اظهار داشت: فضای کپی غیرمجاز بویژه در بخش دولت بايد جلوگیری شود چراكه از رشد آی تی در کشور جلوگیری مي كند.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه یزد اولین اس تی آی کشور را برپا کرد، گفت: مديريت ارشد استان در شورای برنامه ریزی بايد از اين مقوله حمایت کند و دستگاه هاي اجرايي موظف شوند اطلاعات استانی را روی اس تی آی بگذارند، اگر مشکلي ملی براي دستگاهی بود، حتما پیگیری می کنيم و در شورای عالی فناوری اطلاعات حل خواهيم كرد.
وي افزود: هفت سال است که سازمان ملل جریانی را بکار انداخته كه توانمندسازی دولتها با اس تی آی را به دنبال دارد، کنفرانس در سطح وزرا اولی در کره، دومی در قطر، سومی چند ماه آینده در چین برگزار می شود و این موضوع به عنوان ابزار قدرتمند دولتها و مدیریتهای منطقه ای قرار گرفته است، یعنی شما در شهر یزد هر اتفاقی که بخواهید هر گوشه بیفتد و تغییرات فیزیکی و اجتماعی شود، می توانید قبل از آن روی این سیستم شبیه سازی و پردازش کنید، بعد تصمیم گیری نماييد.
وي از استقرار نظام آدرس دهی در استان ها مبتنی بر جی آی اس در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: آدرس پستي یک مسیر استاندارد پيدا مي كند و تمام سرویسهای حیاتی آب و برق و گاز و تلفن دیتاهای آن به این سيستم وصل می شود و اين عمل آثار اجتماعی و اقتصادی فراواني دارد.
وي ادامه داد: در خصوص ثبت اسناد، قطعا در یزد ظرفیت این است که ما می توانیم شناسنامه کل املاک استان را داشته باشیم و هرگونه جعلی غیرممکن می شود.
جهانگرد بيان كرد: سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در حوزه آی تی گاهی تا یک پنجم و یک ششم سایر حوزه هاست.
وي گفت: بايد بازار کار را تقویت کنیم، شرکتهای توانمندتر نقش سرمایه گذاری را بعهده بگیرند، قوانین جدید شرکت هاي دانش بنیان هم این اجازه را می دهد و صندوق حمایت این ظرفیت را دارد كه در سطح استان شرکت را حمایت کند.مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا