استاندار یزد با بیان اهمیت نظارت در بحث نظام مهندسی خاطر نشان ساخت: اگر در همه امور نظارت درستی صورت گیرد، هرگز شاهد برخی مشکلات نخواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" عصر یکشنبه 16 تیرماه در دیدار با هیئت مدیره نظام مهندسی استان یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا صورت گرفت، ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری نمود تا خداوند متعال به همه توفیق دهد تا با قرآن انس بیشتری پیدا کنند و نیتهای خیر را دنبال نمایند و به وظایف خود به خوبی عمل نموده و قدرشناس تلاشهای دیگران باشند.
 
وی با اشاره به بیان مشکلات از سوی حاضرین خاطر نشان ساخت: مشکلات روشن بوده و شناخت نسبت به آن وجود دارد ولی راهکاری برای برون رفت از مشکلات ارائه نشد .
استاندار تاکید کرد: ایراد کلی را در نداشتن نگرش سیستمی به موضوع می بینم چرا که بدون این نگرش، هر واحد کار خود را جدای از دیگر واحدها انجام می دهد. برای همین است که مثلا شهرداری و نظام مهندسی از زاویه دید خود مسائل را مطرح می کنند و متخلفین از قانون هم از زاویه خود به موضوع نگاه میکنند. در صورتیکه اگر به مسائل نگاه سیستمی داشته باشید، همه مسائل را در این چرخه تکمیلی خواهید دید و آنگاه خود را عنصری از سیستم قرار خواهید داد و نقش خود را در این سیستم می بینید و فقط واحد و منفعت خود را ملاک قرار نخواهید داد.
وی با بیان این موضوع که همه باید احساس کنند که یک هدف مشترک داریم افزود: اگر اینگونه به مسائل بنگریم، آنوقت کسی به بیراهه نمی رود و نگاه همه به سمت هدف مشترک است. بر این مبنا
نظام مهندسی نباید هدف خود را جدای از هدف شهرداری و یا اداره کل راه و شهرسازی  ببیند.
میرمحمدی افزود: هدف مشترک، مستلزم زبان مشترک است و صحبتهای مطرح شده در این جلسه، نشان از عدم حصول زبان مشترک داشت.
وی نظام مهندسی را در برگیرنده یک معنی خاص دانست و ادامه داد:  همانگونه که از مفهوم نظام مهندسی مشخص است، این واحد باید به معنی سازمانی باشد که نظم و ترتیب در آن متجلی است و هندسه فعالیت در آن جلوه گر است و همه زوایا و ابعاد کار حساب شده و دقیق بوده و هر یک از زوایا مکمل زوایای دیگر خواهد بود.
 
استاندار یزد سپس با بیان اهمیت نظارت در بحث نظام مهندسی خاطر نشان ساخت:  اگر در همه امور نظارت درستی صورت گیرد، هرگز شاهد برخی مشکلات نخواهیم بود.
وی تاکید کرد: وقتی همه دستگاه های مرتبط با نظام مهندسی احساس کنند که هدف مشترکی دارند، مشکلات این واحد قابل حل خواهد بود.
میرمحمدی سپس با اشاره به برگزاری جلسات مختلف خاطر نشان ساخت: مهم خروجی جلسات است که قابل استفاده باشد. جلسه ای که خروجی قابل استفاده ای نداشته باشد چیزی جز اتلاف وقت نیست.در برگزاری جلسات هم از ملاحظات و تعارفات پرهیز کنیم چرا که این موارد اسباب گمراهی و غافل شدن از امور اصلی است و بدانیم که هیچکاری نیست که انجام پذیر نباشد  ، بنابراین می شود با قاطعیت جلوی تخلف را گرفت.
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه پیشنهاد داد تا سازمان نظام مهندسی  استان، زیانهای ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر استاندارد و هزینه های آنرا در زمینه های مختلف محاسبه کند و مشخص نماید که این هزینه ها چند در صد هزینه ساخت و ساز مجاز را تشکیل می دهد. اگر مردم به این موارد آگاه شوند، آنگاه هرگز به دنبال مسیرهای خلاف نخواهند رفت. باید در این زمینه هم اطلاع رسانی مناسب انجام شود و مردم در زمینه ساخت و ساز به آینده نگری دعوت شوند.
وی تصریح کرد: اگر افراد به مجموعه مسائلی که اطمینان بیشتری برای زندگی کردن به آنها می دهد آگاه شوند و هزینه ها را هم بدانند ، هرگز سراغ تخلف نمی روند و طی این مسیر نیاز به هم اندیشی و تعامل دارد و بدانیم که برگزاری جلسات سخت نیست اما رسیدن به هدف مشترک نیاز به شرح صدر و تعامل و هم اندیشی و فهم مشترک دارد.
استاندار یزد تاکید نمود: لازم است تا نگرش سیستمی در کار اعمال شود و نظام مهندسی با این سرمایه بزرگ نیروی انسانی عضو، باید بازدهی بسیار مناسبی داشته باشد.
میرمحمدی در پایان ضمن تاکید بر لزوم جلب اعتماد مردم، این امر را مستلزم ارائه عملکرد مثبت و امانتداری در حق مردم دانست و گفت: در انجام امور، هیچ مشکلی را لاینحل نیمدانم بلکه باید با اعتقاد به کار پرداخت و بدانیم که اگر اعتقاد نباشد به جایی نخواهیم رسید. بنابراین اول باید اعتقاد را در خود راسخ نمود و آنگاه  برای حل مشکل تلاش کرد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، که با حضور " سید حسینی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همراه بود، " اعلایی" رییس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان، "عظیمی زاده" شهردار یزد، "رضایی" مدیر کل راه و شهر سازی استان و تنی چند از اعضائ هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون سازمان پرداختند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا