خبرنگار یزد فردا در شهرستان مهریز ، بصورت روزانه خاطرات و اتفاقات شهرستان مهریز را یادداشت می نماید ، نگاهی به یک روز کاری فرماندار شهرستان مهریز برداشتی آزاد از یادداشت روز شنبه هشتم خرداد 95 این خبرنگار است که جدا از پرداختن به برنامه های فرمانداری شهرستان مهریز مسایل  و مواردی را نیز در آن  با استفاده از تکنیکهای مختلف از جمله زبان طنز به نقد اورده است .

سید محمد رستگاری ، فرماندار  شهرستان اولین روز  کاری این  هفته خود را با جلسه واگذاری زمین جهت سرمایه گذاری حوزه سلامت و بهداشت آغاز کرد .

جلسه ای که  در نوع خود مهم و حساس و  پر  از لحاظات  مهم تصمیم گیری و مدیریتی بود ، در این جلسه دادستان  شهرستان مهریز ، مدیریت بنیاد برکت استان یزد ، رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان(  اداره شده - جناب فلاحتی تبریک ) ، مدیریت جهاد کشاورزی مهریز (  ) ، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ، ریاست اداره منابع طبیعی ، شهردار مهریز ، و به نمایندگی از اعضای شورای شهر  حضور داشتند .

 اما میهمان و درخواست کننده این جلسه هم   دکتر بیدکی  بود .

دکتر بیدکی قراره در شهرستان مهریز   مرکز  دانش و سلامت استان  را احداث کند و فرماندار مهریز  در همراهی با این سرمایه گذار و پزشک مهریزی  به قصد آزاد سازی و واگذاری زمین جانمایی شده  و مورد درخواست ایشان بعد از طی مراحل مختلف ، امروز همه طرفین را گرد یک میز جمع کردن تا کار تمام بشه و کلنگ  احداث شهرک دانش و سلامت استان یزد و جنوب شرق کشور در مهریز  به زمین بخورد.

در مورد چگونگی و محل احداث و ویژگیهای  طرح در فرصت  مناسب تری خواهم نوشت ،  اما این جلسه تا ساعت 11  صبح طول کشید و در همان لحظه جلسه دوم فرماندار با موضوعیت تجهیز چاههای اضطراری وتامین اب  شرب و بهداشت و کشاورزی و ابرسانی سیار برای روستاها و تامین اب شهر با توجه به خشکسالی های سالهای اخیر شروع شد .


جلسه   بررسی و تعیین اقدامات لازم جهت تجهیز چاههای اضطراری وتامین اب  شرب و بهداشت و کشاورزی و آبرسانی سیار برای روستاها و تامین اب شهر  مهریز از چند جهت  مهم و حیاتی و دارای حساسیتهای ویژه ایی در شهرستان مهریز است که شاید مدیریت فرا  اجتماعی و اصولی فرمانداری مهریز  باعث کمتر شدن بازخورد های  حساسیت اجتماعی شده اما باید  با این دید به جلسه نگاه کرد تا اهمیت آن مشخص  گردد .

 فرماندار شهرستان مهریز این جلسه را  در حالی به پایان رسانده که فقط دقایقی تا اذان ظهر باقی مانده و بعد از نماز ظهر برنامه کاری فرماندار آنقدر سنگین است که او  مانند روزهای دیگر امروز هم به استراحت و یا صرف ناهار فکر  نخواهد کرد.

 ایجاد تعامل لازم برای همکاری بین بخشی  اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و  شرکت تعاونی وحدت  دهیاران برای تامین قیر و اسفالت معابر روستایی زیرسازی شده  در بخش مرکزی  مهریز یکی دیگر از برنامه های سید محمد رستگاری در اولین روز هفته جاری است .

پیگیری مشکل  تامین آب شرب روستای  مزارع شور برنامه  دیگریست که امروز فرماندار مهریز قصد دارد تا بصورت میدانی به آن بپردازد ، گفتگو ها و بازدید هعای مشنترک و  جلسات بررسی راهکارهای مشکل مردم مزارع شور امروز  در برنامه های فرماندار مهریز است اما  قطعا او باید به همین مشکل  در روستاهای طزنج - سید علی  و ...   نیز در روزهای آینده بپردازد.

تقاطع سریزد منگاباد  مهریز در محور جاده سنتو خود یک پرونده کامل از بازخوردهای اجتماعی ، مسایل فنی و مالی است که  بعد از ظهر امروز فرماندار مهریز به آن اختصاص دارد و ....


 گرچه  این برنامه فشرده کاری آقای فرماندار  اجازه مصاحبه  تکمیلی گزارش پیگیری قنات عصمت آباد را نداد اما  قول مصاحبه با فرماندار مهریز را برای فردا از او گرفته ام و خوب میدانم فردا یکشنبه و روز ملاقات  مردمی است و باز  مصاحبه سید محمد رستگاری فرماندار پر تلاش مهریز را باید در شلوغی کار  و  در میان حضور مردم مناطق مختلف شهرستان مهریز   ضبط  کنم .


امروز مطلبی هم  در مورد آبسردکن  فرمانداری مهریز نوشتم ...

 

 آبسردکن فرمانداری مهریز اگر برای شما آب ندارد برای خبرنگاران نان دارد

و نکته دیگر امروز عدم برنامه ریزی صحیح اداره .... مهریز است که بی توجه به یکشنبه بودن فردا و برنامه ملاقات  مردمی در همه ادارات  شهرستان  ، جشنواره برگزار کرده و حتما مدیران شهرستان بدلیل اعتقاد به اولویت مردم از حضور در این مراسم ( 9 صبح یکشنبه ) معذورند و قطعنا مدیر محترم آن اداره مربوطه نیز خودش بدلیل لزوم حضور در اداره و پاسخگویی به مردمی که از مناطق مختلف شهرستان برای ملاقات مردمی به مهریز  خواهند آمد نمی تواند در این جشنواره شرکت داشته باشد و باز باید گفت " آقای روابط عمومی ...


برداشت آزاد از دفتر خاطرات روزانه خبرنگار یزد فردا در مهریز  ( ح ک م )










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا