مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت از آغاز فاز دوم عملیات مرمت و احیای بنای قدمگاه امام رضا (ع) واقع در روستای اسلامیه شهرستان تفت با مشارکت هیات امنای این مسجد خبر داد.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد مهدی جمالیان با بیان این خبر افزود: آنچه که روستای اسلامیه را علاوه بر جنبه اکوتوریستی و طبیعت ‌گردی حائز اهمیت کرده است، وجود بنایی به نام قدمگاه منسوب به امام ‌رضا (ع) است که جنبه مذهبی به این روستا بخشیده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت با بیان این که این قدمگاه به دستور علاالدوله ابوکالیجار گرشاسب ثانی در سال 512 ق ساخته شده و در آن زمان به مسجد مشهد امام رضا (ع) شهرت داشته است، اظهار داشت: پس از گذشت قرنها، اگر چه الحاقات و تغییراتی در بنا صورت گرفته، اما همچنان مورد توجه خیل زیادی از عاشقان و ارادتمندان امام هشتم (ع) است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: گنبد این قدمگاه به سوره مبارکه الفتح با خط کوفی گل ‎دار مزین شده است و سنگ مرمری در داخل محراب قدمگاه در ابعاد 106 در 60 سانتی‎متر قرار دارد.

جمالیان با اشاره به این که قدمگاه مذکور به شماره 1094 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: در این فاز مرمت، استحکام بخشی، نماسازی جبهه شرقی بنا و کف‏سازی این بنا با اعتبار یکصد و پنجاه میلیون ریال انجام خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا