فرماندار ابرکوه در پاسخ به انتقادات وارد شده بر عملکرد دولت در شهرستان، به بیان خلاصه ای از اقدامات انجام شده و در حال انجام دولت در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ... پرداخت.

یزدفردا :در پی انتشار مطلب "ابرکوه شهرستانی فراموش شده در دولت تدبیر و امید!"بدر یزدفردا فرمانداری ابرکوه به مطلب یزدفردا پاسخ داد .

ضمن تشکر از توجه فرمانداری محترم ابرکوه بواسطه جوابگویی به افکار عمومی ، مطلب ارسالی فرمانداری ابرکوه را منتشر می شود :

فرماندار ابرکوه در پاسخ به انتقادات وارد شده بر عملکرد دولت در شهرستان، به بیان خلاصه ای از اقدامات انجام شده و در حال انجام دولت در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ... پرداخت.

در پی انتشار یادداشت مهران فاطمی با عنوان «ابرکوه شهرستان فراموش شده در دولت تدبیر و امید!» سید نبی رسولی فرماندار شهرستان، اظهار کرد: اینکه برخی می گویند مسئولین کشوری و یا استانی پاسخگوی مشکلات شهرستان نیستند باید بگویم که اصلا اینطور نیست؛ در همین راستا خلاصه ای از اقدامات دولت را که از سوی مسئولین مربوطه پیگیری شده است بدین شرح بیان می کنم:

اقدامات 37 سال گذشته در عرصه بهداشت و درمان یک طرف، فعالیت های سه سال اخیر هم یک طرف
رسولی گفت: اکنون که بیش از 37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد اگر به گذشته برگردیم می بینیم که ابرکوه فقط یک بیمارستان با کمترین امکانات داشت اما در سه سال گذشته اقدامات مهمی صورت گرفته که از جمله آن جذب اعتباری 200 میلیارد ریالی برای بخش بهداشت و درمان بوده است که یکی از نیازهای مهم مردم می باشد.


وی خاطرنشان کرد: افزایش ساختمان فیزیکی بیمارستان از 2 هزار به 7 هزار متر مربع، احداث درمانگاه تخصصی با 750 متر زیربنا و در دو طبقه، راه اندازی ساختمان اورژانس 115، احداث درمانگاه های  شهید مطهری، درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی، درمانگاه جدید شهر مهردشت و شبانه روزی شدن آن، راه اندازی انجمن حمایت از بیماری های خاص و  مرکز انتقال خون از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان می باشد.


فرماندار شهرستان در رابطه با مشکل فقدان پزشک متخصص در ابرکوه، تصریح کرد: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)، از 32 تختخوابی به 96 تختخوابی ارتقاء داده شده است. در همین راستا مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان قول داده اند به محض خاتمه مراحل فیزیکی ساخت این بیمارستان، کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز بر اساس چارت یک بیمارستان 96 تختخوابی را تأمین کنند که یکی از موارد آن اعزام پزشک متخصص می باشد.


قبل از دولت تدبیر و امید ابرکوه فقط نام شهر تاریخی را یدک می کشید
رسولی افزود: ابرکوه که دارای بیش از 400 اثر تاریخی و ده ها اثر منحصر به فرد است تا چند سال قبل تنها نام شهر تاریخی را به یدک می کشید و اگر گردشگری هم به این شهر می آمد فقط توقف چند ساعته داشت؛ اما با پیگیری های انجام شده، ابرکوه به عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری مطرح و در سراسر کشور شناخته شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: بلیط فروشی برای آثار تاریخی، گشایش 7 مرکز اقامتی بوم گردی، راه اندازی 5 رستوران سنتی، ثبت 162 هکتار بافت تاریخی، تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه و ... از جمله مواردی است که موجب جذب گردشگر در شهرستان شده و این رویداد مهم چیزی است که حتی خواب آن را هم نمی دیدیم.


اختصاص 450 تُن قیر برای آسفالت مسکن مهر
رسولی اذعان کرد: در حوزه زیرساختی آسفالت82 کیلومتر از جاده 90 کیلومتری ابرکوه-مروست، تکمیل یک باند از جاده دو بانده یزد-ابرکوه-سورمق، آسفالت جاده تیزک به جرقوئیه، ورودی و خروجی ابرکوه به طول 10 کیلومتر، مسیر 2 کیلومتری میدان علم و صنعت تا مسجد بین راهی، معابر و خیابان های داخل شهر، انجام 75 درصد از زیرسازی راه آهن و ... از جمله فعالیت های دولت با همکاری شهرداری بوده است. همچنین با رایزنی های صورت گرفته 450 تُن قیر از وزارتخانه دریافت کرده ایم که تمام این میزان باید در مسکن مهر مورد استفاده قرار گیرد.


در سال آینده قطعی یا اُفت فشار آب در شهرستان نداریم
عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با بیان وعده که در سال آینده با مشکل اُفت و یا قطعی آب در شهرستان مواجه نخواهیم بود، افزود: در سال جاری 70 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل مخزن 10 هزار متر مکعبی و پروژه فاضلاب شهری در اختیار اداره آب و فاضلاب شهری قرار گرفته است و ابرکوه تنها شهری است که پروژه فاضلاب آن توسط دولت انجام می شود. همچنین مبلغ 50 میلیارد ریال نیز جهت اصلاح شبکه آبرسانی و اضافه کردن دو حلقه چاه به آب و فاضلاب روستایی تزریق شده است.


صرفه جویی در مصرف آب به میزان 1500 لیتر در ثانیه
رسولی تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید تغییر نوع آبیاری در مزارع ابرکوه از 500 به 3000 هکتار افزایش یافت که به ازای هر هکتار 130 میلیون ریال هزینه شده است(نیمی از این هزینه را دولت تقبل کرده و نیم دیگر به صورت تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده). مقدار برداشت آب در گذشته 5 هزار و 500 لیتر در ثانیه بوده است که به 4 هزار لیتر در ثانیه کاهش یافته است.


وی ثبت ملی 5 اثر ناملموس فرهنگی، پخش عزاداری منحصر به فرد ابرکوه از شبکه های سراسری، فعالیت های مختلف در زمینه موسیقی، شعر و ادب، هنرهای تجسمی ونمایشی، عکس، فیلمسازی و ... را از جمله اقدامات مهم حوزه فرهنگی دانست.


حضور نماینده مجلس در ابرکوه ملموس است
فرماندار ابرکوه با بیان اینکه ابرکوه یک بیستم از جمعیت استان را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این جمعیت قانوناً یک بیستم بودجه استان به ابرکوه تعلق می گیرد اما به تقاضای مسئولین شهرستان و بررسی های صورت گرفته در سال های اخیر یک دهم این بودجه به شهرستان تعلق گرفته است. امسال 13 و نیم میلیارد تومان به ابرکوه اختصاص یافته و این کمال بی انصافی ست که بگوییم بودجه خوبی اختصاص داده نشده است.


رسولی ضمن اشاره به حضور مکرر نماینده مجلس در شهرستان تصریح کرد: نماینده ابرکوه تا به حال هر 15 روز به این شهرستان آمده و در جلسات مختلف شرکت کرده است؛ همچنین هر زمان که درخواست دیدار با مسئولین استانی را داشتیم آنان اجابت کرده  و اینکه بگوییم برای مراسمات مذهبی و عزل و نصب به ابرکوه می آیند صحیح نیست.


تغییر مدیران اجرایی مغرضانه نبوده است/ مدیران قبلی خدمت چندین ساله خود را انجام داده بودند
وی با بیان اینکه تغییر مدیران در دولت تدبیر و امید مغرضانه و سلیقه ای نبوده است، بیان کرد: در این دولت تلاش شده مدیرانی به کار گرفته شوند که بیشترین همراهی و همدلی را با دولت و مردم داشته و دولت را قبول داشته باشند. مدیرانی که کنار گذاشته شدند، یا خدمت چندین ساله خود را انجام داده بودند و یا با دولت همراه و همدل نبودند. مدیران فعلی به مراتب سرزنده تر از مدیران سابق بوده و راحت تر با ما کار می کنند.


نماینده دولت در ابرکوه افزود: اگر امروز ابرکوه عنوان توسعه نیافته دارد، از عملکرد ضعیف مدیران و بی تفاوتی مردم بوده است؛ حال که حرکتی انجام شده باید دولت را حمایت کرد نه اینکه همه اقدامات را به باد انتقاد گرفت. دولت فعلی فشارهای شدید خارجی را تحمل می کند اما باید انتظارات ما نیز به اندازه اعتباری باشد که دولت در اختیار دارد.


رسولی یادآور شد: آن بخش از اعتبارات ارزی و ریالی که کارخانجات ابرکوه از دولت انتظار دارند محقق نشده است هر چند برخی صنایع می بایست 50 درصد آورده داشته باشند و بعد از تسهیلات دولتی استفاده کنند، که نداشتند. اما در همین دولت بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار 10 صنعت بزرگ شهرستان قرار گرفته است.


وی در خاتمه تأکید کرد: اگر تسهیلات دولتی به کمک ده واحد صنعتی بزرگ ابرکوه از جمله کارخانه های کاشی، سرامیک و فولاد، بیاید تمام مشکل بیکاری شهرستان برطرف می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا