شوراي مديريت بحران شهرستان تفت به رياست فرماندار و با حضور معاون فرماندار، بخشداران، جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي و نمايندگاني از اداره كل مديريت بحران استان يزد با موضوع بررسي وضعيت تامين آب شهرستان تفت در آستانه فصل گرما در محل فرمانداري تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين ديدار با اشاره به خشكسالي هاي پي در پي و كاهش نزولات آسماني در سال آبي گذشته گفت: شهرستان تفت به دليل اقليم و شرايط خاص زيست محيطي خود با موضوع آب پيوند ناگسستني دارد و در قياس با ساير مناطق، موضوع تامين آب در شهرستان تفت از شرايط بسيار حساس و خاصي برخوردار است.

فرماندار تفت با اشاره به ضرورت فرهنگسازي لازم براي استفاده بهينه از آب در بخش هاي مختلف شرب، كشاورزي، صنعتي و خدمات اظهار داشت: حل چالش آب، نيازمند عزمي همگاني است و فرد فرد افراد جامعه بايد خود را در مسير رفع اين معضل مسئول بدانند.

وي با اشاره به ضرورت مديريت مصرف آب افزود: دستگاههاي اجرايي و متوليان مرتبط با مديريت شهري و مراكز آموزشي نيز بايد در اين رابطه با رصد دقيق شرايط و اصلاح شبكه هاي آبياري، در اين عرصه پيشگام باشند و خود، به بانيان اصلي فرهنگسازي در اين حوزه بدل شوند.  

زارع با قدرداني از مديريت بحران آب در تابستان سال گذشته از سوي بخشداران و متوليان آب شهرستان ادامه داد: شوراي مديريت بحران شهرستان، با بهره گيري از نظرات و ديدگاههاي همه نخبگان و كارشناسان حوزه آب، بهترين راهكارها را براي مديريت بحران آب در تابستان امسال و راهكارهاي دراز مدت براي حل اين معضل را ارائه كند.

فرماندار تفت همچنين با تاكيد بر اهميت و ضرورت اصلاح شبكه هاي آبياري در بخش كشاورزي ادامه داد: بايد با توجيه كشاورزان به ويژه در عرصه هاي خرده مالكي، زمينه را براي توسعه آبياري نوين فراهم آوريم چرا كه با تحقق اين موضوع، بخش عمده‌اي از مسائل و مشكلات در بخش آبياري كشاورزي مرتفع خواهد شد.

در ادامه اين نشست برخي از مديران حوزه آب شهرستان تفت با ارائه گزارشي از وضعيت آب شهرستان تفت، راهكارهاي خود را براي مديريت بحران آب تفت ارائه كردند و تصميمات مقتضي اتخاذ شد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا