نشست کارگروه اقتصادی شهرستان تفت با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، فرماندار تفت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

مهم ترین راهبرد اقتصاد مقاومتی، توسعه صنایع تبدیلی کوچک است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی" در این نشست با بیان این که انقلاب اسلامی  ما،  انقلابی مردمی است ادامه داد: مردم باید در همه عرصه‌ها در صحنه باشند که یکی از این عرصه های مهم اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، تحقق فرهنگ صرفه‌جویی، استفاده از کالای داخلی و ایرانی و کمک به توسعه تولید را نیازمند مشارکت فعالانه مردم در این عرصه ارزیابی کرد و گفت: بهره‌گیری از مهارت‌های لازم، دانش روز و اعمال برخی کارها می تواند بهره‌وری را در عرصه تولید از جمله در بخشهای کشاورزی افزایش دهد.

وی یکی از اقدامات مهم در عرصه کشاورزی را بهره برداری حداکثری از زمین و آب کشاورزی موجود با استفاده از مهارت و دانش لازم آن برشمرد و گفت: مهندسین بسیجی باید توسعه مهارتهای کشاورزی و آموزش های مرتبط با آن را در مناطق روستایی با جدیت دنبال کنند.

نقدی با اشاره به برگزاری نشست های کارشناسی متعدد در قرارگاه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: هر چه بیشتر جستجو کردیم جز به راهنمایی ها و هدایت‌های رهبری در این عرصه نرسیدم که این موضوع، نشانه اوج حکمت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) است.

وی با بیان این که بهره گیری و توسعه "صنایع تبدیلی کوچک روستایی" بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و سیاستها اقتصاد مقاومتی تکرار شده است افزود: مهم ترین راهبرد برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور توسعه صنایع تبدیلی کوچک است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به مزیت های متعدد صنایع تبدیلی کوچک گفت: صنایع تبدیلی کوچک، زمان ماندگاری کالا را افزایش داده، فرصت بیشتری را برای عرضه کالا به بازار فراهم می آورد و به تولید کننده فرصت می‌دهد تا از زمان اشباع بازار عبور کند.

وی کوچک بودن این صنایع را از دیگر مزیت های آن برشمرد و ادامه داد: کوچک بودن صنایع تبدیلی، هزینه‌های سرباری و حمل و نقل و به تبع آن هزینه تمام شده محصول را بشدت کاهش می‌دهد و قدرت رقابت را برای تولید کننده بالا می‌برد.

نقدی تمرکز صنایع تبدیلی کوچک به صورت انبوه را زمینه ساز به اوج رساندن مهارت‌ها در تولید ارزیابی کرد و گفت: در صورت تمرکز صنایع تبدیلی کوچک به صورت انبوه، اصناف شهر و منطقه نیز در حمایت از آن قرار می گیرد و مصرف کننده نیز به صورت ناخودآگاه به سمت این بازار کشیده می‌شود.

در ادامه این نشست، جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی و اعضای هیات مدیره تعاونی‌های کشاورزی شهرستان تفت به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

فرماندار تفت:

تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند مدیریت جهادی و عزمی ملی است

فرماندار تفت نیز در ابتدای این نشست با خیرمقدم به رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، به معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان تفت پرداخت و گفت: شهرستان تفت با جمعیت ثابت بالغ بر 50 هزار نفر، به دلیل برخورداری از اقلیم مناسب و آب و هوای مطبوع، در ایام مختلف سال با خیل استقبال مردم از مناطق دیگر مواجه شده و جمعیت شناور شهرستان به بالغ بر 150 هزار نفر افزایش می یابد.

"محمود زارع رشکوییه" با اشاره به این که بخش عمده‌ای از مردم شهرستان تفت از طریق شغل مقدس کشاورزی امرار معاش می کنند و بیش از 38 هزار هکتار از مساحت شهرستان تفت زیر کشاورزی، که عمده آن خرده مالکی است، قرار دارد، افزود: بیشترین میزان کشت نهال در شهرستان تفت از نوع بادام است.

وی افزود: یکهزار و صد هکتار از زمین‌های کشاورزی تفت، زیر کشت محصول انار است که این محصول شاخص‌ترین تولید این شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار تفت در ادامه سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" ادامه داد: خوشبختانه در میهن عزیز اسلامی شاهد وحدت و همبستگی همه بخشها برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را نیازمند مدیریت جهادی و عزمی ملی برشمرد گفت: در شهرستان تفت نیز اقدامات ارزشمندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است که از جمله می‌توان به توسعه گازرسانی به مناطق روستایی در زمینه تامین زیرساختها، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی متناسب با استعدادهای هر منطقه و ... اشاره کرد.

فرماندار تفت با اشاره به سفر پرخير و بركت رياست محترم جمهوري به استان يزد، مصوبات اين سفر را گامي مهم و سودمند در جهت كمك به اجراي اقتصاد مقاومتي ارزيابي كرد و افزود: خوشبختامه با مصوبه دولت در اين سفر با بركت، در سال جاري بيش از 1800 هكتار از زمين هاي كشاورزي تفت تحت پوشش شبكه نوين آبياري و آبياري تحت فشار قرار مي گيرد كه اين موضوع اقدامي اساسي در اجراي اقتصاد مقاومتي در حوزه كشاورزي و در شهرستان تفت محسوب مي شود كه جاي قدرداني دارد.

زارع در پایان بر شتاب بخشیدن به اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان تفت تاکید کرد.

    

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا