یزدفردا :در پی انتشار اخبار ضدونقیض از آمدن دکتر مدیح به یزد سئوالات زیادی در افکار عمومی مطرح است و یکی از این سئوالات این است که دکتر مدیح چگونه در شورای شهر یزد معرفی شد ؟

پاسخ به این سئوال را سخنگوی شورای اسلامی شهر در گفتگو با پایگاه خبری یزد رسا مطرح کرده اند .
حجت الاسلام عباس زارع یکی از اعضای شورای شهر یزد از انتخاب عباسعلی مدیح به عنوان شهردار یزد با اکثریت آراء خبر داد.

حجت الاسلام عباس زارع یکی از اعضای شورای شهر یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا از انتخب عباسعلی مدیح به عنوان شهردار یزد خبر داد.

زارع افزود: در جلسه ای که اعضای شورای شهر یزد عصر امروز برگزار کردند با اکثریت آراء یعنی ۱۰رأی از مجموع ۱۲ رأی شهردار یزد را  انتخاب کردند.

وی در خصوص نحوه شناسایی این فرد توسط شورای شهر به منظور در دست گرفت سکان شهرداری یزد گفت: اولین بار عباسعلی مدیح خود رزومه کاری خود را به بنده فکس کرد و اعضای شورای شهر پس از بررسی کارنامه این فرد وی را بهترین گزینه برای شهردار شدن انتخاب کردند.

این عضو شورای شهر در خصوص سابقه کاری شهردار جدید یزد عنوان کرد: مدیح هم اکنون به عنوان شهردار بیرجند مشغول به کار است و به منظور آمدن به یزد می بایست از پست شهرداری خود در بیرجند استعفا دهد.

زارع در خصوص مدرک تحصیلی شهردار جدید یزد نیز گفت: مدیح دارای مدرک کارشناسی جغرافیا و توسعه شهری، دکترای تخصصی جغرافیا و توسعه توریسم شهری از دانشگاه بین المللی هند و دکترای قوم شناسی تاریخی از دانشگاه ملی ایروان و دانشجوی کارشناسی مهندسی کشاورزی است.

وی ادامه داد: برای دو دوره پیاپی است که مدیح به عنوان شهردار بیرجند انتخاب می شود و در کارنامه ی خود شهرداری نیشابور به مدت چهار سال و ۸ سال عضویت در شورای شهر بیرجند و مشاور فرهنگی دبیر کل یونسکو را نیز داراست.

زارع مدیح را یکی از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد و اضافه کرد: حکم وی تا یک یا دو ماه آینده از سوی وزارت کشور ابلاغ خواهد شد و وی خواهد توانست کار خود را به عنوان شهردار جدید یزد آغاز کند.

وی عباسعلی مدیح را یزدی معرفی و وی را پسر عموی حجت الاسلام محمد رضا مدیح امام جمعه تفت دانست که اصالتاً اهل گنبد سبز یکی از محلات قدیمی یزد است که تحصیلات خود را در مدرسه امیر کبیر مجتمع رزمندگان پایان دادو  پس از اتمام مقطع دبرستان یزد را ترک کرد .

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا