رئيس پليس فتا استان يزد از شيوه جديد كلاهبرداري پيامكي در اين استان خبر داد.
"سرهنگ رضايي" گفت : در اين شيوه مجرمانه فرد/افراد کلاهبردار ابتدا اقدام به ارسال پيامک حجمي انبوه با متن "نگاه کن ببين چيه ؟ شما برنده 70 ميليون ريال شده ايد به سايت زير مراجعه کنيد :www.bank7.org "براي تعداد زيادي از دارندگان تلفن همراه مي كنند.

وي ادامه داد :برخي از شهروندان به علت عدم آگاهي و جهت رسيدن به وجه اعلامي به وب سايت مذکور مراجعه و ترغيب شده ناخواسته شماره کارت ، رمز اينترنتي،  cvv2 و تاريخ انقضاي کارت خود را در داخل فرم مفتوحه وارد و آنگاه دکمه ارسال را فشار مي دهند دريغ از اينکه سايت موصوف جعلي بوده و اطلاعات بانکي شهروندان به اين راحتي به سامانه بانک اطلاعاتي کلاهبردار ارسال مي‌ شود.

رئيس پليس فتاي استان يزد در پايان با بيان اينكه در اين گونه موارد کلاهبرداران با داشتن مشخصات پس از نفوذ به حساب افراد سريعا خريد اينترنتي نموده يا اقدام به فعل و انفعالات بانکي با کارت هاي سرقتي و جعلي مي كنند از شهروندان خواست از ارائه اطلاعات مالي و بانكي خود از قبيل شماره حساب، شماره كارت‌هاي اعتباري و اعلام رمز آنها و ... به سايت‌هاي متفرقه و مشكوك خودداري كنند و از عملكرد اينترنتي و قانوني بانك‌ها و ساير مراكز دولتي و رسمي نيز مطمئن شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا