«جشن خورشید» به همت جمعی از دانشجویان گروه صنایع دانشگاه یزد با همکاری کانون صبح امید به منظور حمایت از کودکان سرطانی مؤسسه محک یزد عصر سه شنبه 19 فروردین ماه سال جاری  در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، در این جشن که با حضور مسؤولان موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی محمد رسول الله(ص)، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد برگزارشد، آقای دکترمحمد عبقری رییس موسسه محک یزد درباره فعالیت های این موسسه گفت: موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی محمدرسول الله (محک یزد) در سال 86 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و فعالیت پرسنل این موسسه به صورت افتخاری است. وی افزود از جمله فعالیتهای مهم این موسسه که در حال انجام است:

*تاسیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان زیر نظر مهندسان خارجی و باهمکاری مهندسان ایرانی  که در ایران و حتی خاورمیانه نمونه است و امید است که در اوسط سال جدید به بهره برداری برسد. این بیمارستان با حمایت خیرین ساخته و بیماران به صورت رایگان درمان می شوند.

*احداث مرکز تحقیقات خون و سرطان و ژنتیک است که 5 سال است فعالیت خود را آغاز کرده است و پزشکان مجرب در آن فعالیت دارند.

 *احداث مرکز اهداکنندگان غیرخویشاوند که دومین مرکزبعد از تهران در کشور است.

در ادامه این آقای مسعود محسن الحسینی از مدرسان و مشاوران انگیزشی جوانان، درباره برخی از مهمترین مسایل و مشکلات افراد جامعه در سنین جوانی سخن گفت و راهکارهایی را برای حل این مشکلات توصیه کرد.

همچنین در این جشن آقای اصغرزاده از اعضای کانون صبح امید، به معرفی برخی از طرح هاو برنامه های این کانون پرداخت.

گفتنی است که در این جشن خانواده هایی که کودکانشان مبتلا به سرطان بودند و در این موسسه تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافته بودند، همراه با فرزندانشان حضور داشتند و فرزندانشان در حاشیه این مراسم به کشیدن نقاشی پرداختند.

این جشن با برنامه های شاد و متنوعی همراه بود و در پایان مراسم حاضران کمک های نقدی خود را به صندوق موسسه محک  یزد ریختند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا