معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: بعد از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، جلساتي در خصوص ارزيابي عملكرد فرمانداران انجام شد و با توجه به ايجاد فضاي تغيير خواهي بوجود آمده با دو رويكرد نگاه درون محور به وزارت كشور و استفاده از فرمانداران سابق موفق در ساير امور، تغييرات انجام شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" در مراسم تكريم و معارفه فرماندار شهرستان بافق، ضمن اشاره به بيستم فروردين ماه روز هنر انقلاب اسلامي و روز فناوري هسته اي، اظهار داشت: شاخص هاي انتخاب فرمانداران جديد، يكي از بدنه وزارت كشور بودن و يكي سابقه مديريت داشتن در اين وزارتخانه است كه به اين ترتيب نلاحضه مي شود كه 9 فرماندار معرفي شده تجربه خوبي در وزارت كشور دارند.
اين مقام مسئول اظهار داشت: شاخصه بومي بودن نيز يك از اولويت ها است، بويژه در شهرستان بافق منتهي اين شاخصه از نظر دولت از درجه دوم اهميت برخوردار است، بايد تخصص، تجربه و تعهد شخص در نظر گرفته شود ولي اينكه بومي بودن را اصل قرار دهيم كار درستي نيست و ضرر آن متوجه خود شهرستان خواهد شد.
طالبي خاطر نشان كرد: از 9 فرماندار منصوب شده 5 نفر غير بومي هستند و متاسفانه در اين رابطه در شهرستان بافق برخي جو سازيها صورت گرفت، علي رغم اينكه برخي شهرستان ها با وجود افراد بومي، فردي غير بومي معرفي شد و انتقادي نيز انجام نشد، در خصوص بافق، نمي شد به راحتي از اسم "طلايي مقدم" گذشت و اين جاي گلايه دارد كه بايست اعتماد متقابل وجود داشته باشد.
معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود خاظر نشان كرد: شهرستان بافق ظرفيت هاي مختلفي دارد كه در صورت به كارگيري صحيح، پيشرفت منطقه را موجب مي شود.
وي روحيه دين باوري مردم در اين شهرستان را يكي از ظرفيت هاي مهم اين خطه عنوان كرد و گفت: واقعيت اين مطلب در شهرستان را مي توان در تقديم 10 ها شهيد و ايثارگر دوران دفاع مقدس مشاهده كرد.
طالبي منابع انساني متخصص و متعهد را باعث توسعه شهرستان دانست و با اشاره به منابع طبيعي شهرستان در حوزه گردشگري و معادن موجود در منطقه، افزود: با وجود اين همه ظرفيت موجود در شهرستان بافق، متاسفانه آن جايگاه شايسته و بايسته براي بافق به دست نيامده است.
وي دوري از حاشيه را موجب پيشرفت كار عنوان كرد و اظهار داشت: مردم حساسيت زيادي نسبت به روند امور شهرستان، انتخاب مديران و ... دارند كه اين نعمتي ارزنده است و بايد از آن در راستاي توسعه و پيشرفت شهرستان استفاده كرد.
طالبي در ادامه تغيير مديريت در شهرستان را فرصت جديد بوجود آمده دانست و گفت: فرماندار سابق بافق يكي از فرمانداران موفق استان در 2 سال گذشته است و سابقه فرهنگي خوبي دارد كه فعاليت هاي مطلوبي نيز در اين چند مدت صورت داده است.
وي افزود: سرپرست جديد فرمانداري نيز در گذشته بخشدار منطقه محروم دستگردان شهرستان طبس بوده كه يكي از خصوصيات بارز ايشان وقت گذاري است و همچنين تجربه شهرداري مهريز و خدمت در فرمانداري صدوق را نيز در كارنامه خود ثبت كرده است و به حول و قوه الهي از لحاظ انرژي و انگيزه يكي از بهترين عملكردها را در بين فرماندارن استان خواهد داشت.
وي ابراز اطمينان كرد كه طلايي مقدم مي تواند در اين عرصه موفق باشد.
طالبي در پايان با اشاره به مسئوليت پذيري ايثارگران و خانواده هاي اين عزيزان اظهار داشت: بنده اگر فرزند شهيد هستم بار مسئوليت سنگين تري را بر عهده دارم و بايد راه پدر شهيدم را ادامه دهم.
امام جمعه بافق نيز با اشاره به اينكه فرماندار پيشين بافق سعه صدر زيادي داشت و فراجناحي عمل مي كرد، اظهار داشت: ايشان مايه بركت، اتحاد، وحدت، دوستي و صميميت براي شهرستان بود.
حجت الاسلام و المسلمين "سليماني" در خصوص سرپرست جديد فرمانداري نيز گفت: طلايي مقدم پست هاي حساسي را قبل از اين بر عهده داشته است و تجربه كار در وزارت كشور را دارد.
وي خاطر نشان كرد: تنها راه شناساندن كشور در سطح جهاني، وحدت و انسجام كنوني حاكم در جامعه است.
سرپرست جديد فرمانداري بافق نيز فرماندار سابق را فردي پاك، با اخلاق و مردم دار دانست و گفت: افتخار دارم در ديار دارالشجاعه بافق به كار بپردازم.
سيد مهدي طلايي مقدم ملاك كار خود را قانون بيان كرد و گفت: سند توسعه شهرستان بايد در دستور كار دستگاه هاي اجرايي استان قرار گيرد و به مسائل ديني و منويات رهبري توجه شود.
طلايي مقدم خواسته مردم را در اولويت كاري دانست و افزود: سياست دولت كنترل تورم و افزايش قيمت ها با شيب ملايم است كه دشمنان نظام و انقلاب مي خواهند اينگونه نشان دهند كه فاز دوم هدفمندي يارانه ها مشكلات عديده اي را پيش خواهد آورد كه بايد خلاف ان ثابت شود.
فرماندار سابق شهرستان بافق نيز در اين جلسه، لازمه توسعه و پيشرفت اين شهرستان در آينده را همدلي و همراهي همگان دانست و خواستار همكاري همه دستگاه هاي شهرستان با سرپرست جديد فرمانداري شد.
"مهدي دهقان خاوري" بيان كرد: وظيفه خود مي دانم در نظام مقدس جمهوري اسلامي كه مبتني بر ولايت مطلقه فقيه است، در همه حال در حال خدمت باشم.
در پايان اين مراسم با اعطاي لوح تقدير، از فرماندار سابق تقدير و حكم سرپرست جديد فرمانداري شهرستان بافق قرائت شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا