استاندار یزد گفت: دستگاه های متولی امر حفاظت از محیط زیست، باید مراقبت کنند که در محدوده هایی از استان که آلودگی زیست محیطی زیاد است، اقدامات لازم برای رفع این شرایط انجام شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد در نشست کارگروه تخصصی آمایش محیط زیست و توسعه پایدار که صبح شنبه 23 فروردین ماه در سالن حمیدیا برگزار شد، با اشاره به  گزارشات و توضیحات ارائه شده از سوی مسئولین حاضر در جلسه گفت: باید تمهیدات لازم در خصوص مشخص شدن محدوده مورد نظر از نظر آلایندگی زیست محیطی در دشت مهریز – اردکان صورت گیرد و مراقبت شود تا در این محدوده، اقدامات موثر جهت رفع آلودگیها صورت پذیرد.
میرمحمدی افزود: برنامه ریزی رفع مشکلات زیست محیطی، شامل مباحثی نظیر مجهز نمودن صنایع به فیلتراسیون استاندارد، جابجایی صنایع به منظور حفظ سلامت شهروندان و برخورد مناسب با صنایع آلاینده و موارد اینچنینی خواهد بود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص قاچاق خاک استان افزود: باید با مدیریت صدور مجوز حمل خاک در استان یزد توسط واحدهای مشخص باربری، از بحث قاچاق خاک در استان جلوگیری نمود.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه ضمن بیان اهمیت موضوع سرمایه گذاری در استان، گفت:درست است که باید حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار مدیریت اجرایی استان قرار گیرد، اما اگر به این نتیجه برسیم که سرمایه گذاری در یک بخش به قیمت ضرر و زیان برای شهروندان و سلامت آنها تمام می شود، از این موضوع جلوگیری می کنیم.
استاندار یزد از همه مدیران دستگاه های ذیربط در امر صدور مجوز برای سرمایه گذاران خواست تا قبل از اینکه مجوزی برای یک سرمایه گذار صادر شود، زیرساختها و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری نظیر آب و برق  فراهم گردد و همچنین مباحثی نظیرعدم منافات این سرمایه گذاری با مباحث زیست محیطی لحاظ شود  تا موجبات معطلی و سردرگمی سرمایه گذار ایجاد نگردد.
وی در پایان  تاکید نمود که کار مدیران دولتی ، هدایت سرمایه گذار به اماکن و مناطقی است که امکان استقرار صنایع در آن وجود دارد.
در ابتدای این نشست، بابایی معاون برنامه ریزی استانداری یزد ،توسعه پایدار را ، توسعه ای انسان محور دانست و گفت: توسعه صنعتی که به قیمت نابودی محیط زیست و جان و زندگی انسانها انجام شود، نباید صورت گیرد.
در این نشست، به صورت خاص به بحث کوره های آجر پزی استان و مباحث مربوط به آلایندگی زیست محیطی این واحدها پرداخته شد.

 





 












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا