معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: هدف از طرح آرامش بهاری ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین "احمد شرفخانی" ،در جمع خبرنگاران استان یزد با بیان اینکه طرح یاد شده از 28 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد افزود: برنامه های مختلفی در قالب این طرح در سراسر کشور اجرا می شود.
وی برپایی نمایشگاه آرامش بهاری در دو هزار امامزاده در کشور خبر داد و اظهار داشت: مراسم معنوی لحظه سال تحویل در یکهزار و 800 امامزاده برگزار، و سفره های هفت سین فاطمی در این امامزاده ها گسترده می شود.
وی همچنین از برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی در 800 امامزاده را از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری بیان کرد و اظهار داشت: هدف از طرح یاد شده نهادینه نمودن سبک زندگی اسلامی است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را ترویج سبک زندگی اسلامی اعلام کرد وگفت: طرح مذکور در قالب 12 موضوع چون عفاف و حجاب، نماز ،ازیاد جمعیت، تربیت فرزندان و غیره اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح ارامش بهاری صرفا به مناسبت عید نوروز نیست بلکه بستری برای ارتقا سطح معارف و معرفتی مردم است.
شرفخانی با بیان اینکه 800 امامزاده در سطح کشور از زائرسرا برخوردار هستند خاطرنشان کرد: به جز زائرسراها، بسیاری از امامزادگان امکانات اولیه برای اسکان مسافران نوروزی نیز فراهم شده است.
وی یاد آور شد: سال گذشته پنج میلیون مسافر نوروزی در امامزادگان سراسر کشور اسکان یافتند که پیش بینی می شود امسال نیز این تعداد افزایش یابد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی گفت: این طرح نیز به منظور ترویج سیره فاطمی و تبلیغ خطبه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت افزایی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طرح یاد شده از 10 تا 15 فرودین ماه اجرا می شود افزود: در این زمینه 500 هزار جلد از خطبه های حضرت زهرا (س) به عنوان یاس نبوی چاپ شده که در اختیار مردم قرار می گیرد.
شرفخانی گفت:سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه که از تدابیر رهبر معظم انقلاب است، برنامه ریزی های بسیاری در حوزه نرم افزاری و فعالیت های فرهنگی انجام داده است.
وی افزود: این سازمان بر اساس چشم انداز جمهوری اسلامی، چشم انداز جامعی برای امامزادگان طراحی کرد که در این چشم انداز، راهبردها، راهکارها و برنامه های مختلف برای امامزادگان در راستای قطب فرهنگی شدن آنها، دیده شده است.
شرفخانی با بیان اینکه در حال حاضر در دو هزار و 600 امامزاده در کشور این طرح در حال اجرا است، تصریح کرد: در بیش از دو هزار و 200 امامزاده در کشور، مراکز فرهنگی و قرآنی در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان راه اندازی شده است.
وی همچنین از راه اندازی کتابخانه های دیجیتالی و فیزیکی به همین منظور خبر داد و اظهار داشت: 500 کتابخانه فیزیکی و 111 کتابخانه دیجیتالی در امامزاده های کشور ایجاد شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه گفت : بهره مندی از قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی، راه مقابله با جنگ نرم دشمن است.
وی اضافه کرد:دشمن با جنگ نرم خود در شبکه های مختلف رسانه ای ، چون ماهواره برای تغییر رفتار و اخلاق نوجوانان و جوانان ما از اسلامی به غربی تلاش می کند.
شرفخانی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمن، باید از سفره قرآنی بهره بگیرم تصریح کرد:اما بایستی تدبر در این کتاب آسمانی را مورد توجه قرار دهیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا