علی اصغر باقری

«« امام خامنه ای: ملت ايران بايد خود را قوی کند »»

********

 

داعش دست پرورده شيطان بزرگ و انگليس خبيث

 و حاشيه اي امن برای رژيم صهيونيستي

تصویر لحظه قتل عام دسته جمعی به جرم شیعه بودن در استان صلاح الدّین عراق در قضایای اخیر!! 


 

داعش و رژیم صهیونیستی؛ تعامل یا تقابل؟

سعدا... زارعی کارشناس کشورهای منطقه با بیان اینکه ایران‌هراسی و شیعه هراسی در دنیا با تغییر نگاه‌ها پس از جنگ داعش درعراق به داعش‌هراسی و تروریست‌هراسی مبدل شده است گفت: داعشی‌ها می‌دانند که در صورت تغییر رژیم وحاکمیت عراق، جمهوری اسلامی ایران در برابر به مخاطره افتادن امنیت هم پیمان خود سکوت نخواهد کرد و نیازی هم به حضور نیروهای نظامی در عراق نیست چون ملت عراق به خوبی توانایی دفع فتنه داعش را دارند.

وی با بیان اینکه منطقه‌ای که داعش در آن متولد، رشد و نفوذ پیدا کرده در سه استان الانبار، صلاح‌الدین و نینوا که تمامی آنها سنی نشین هستند قرار دارد گفت: سه استان مذکور جمعیتی بالغ بر 18 درصد یعنی حدود 6 میلیون و 200 هزارنفر و 46 درصد سرزمین عراق را به خود اختصاص داده است.

جغرافیای حضور داعش در عراق؟

زارعی با اشاره به اینکه سه استان الانبار، صلاح‌الدین و نینوا به دلیل موقعیت جغرافیایی ارتباطات خارجی با کشورهای اردن، سوریه و عربستان دارند، بیشترین ارتباط با مرزهای استراتژیک عراق با منطقه را به خود اختصاص داده‌اند افزود: منطقه موصل و استان صلاح‌الدین در طول 900 سال گذشته همیشه بر عراق حاکم بوده‌اند و قدرت مرکزی در عراق هم توسط شخصیت‌ها، افراد و جریان‌های این منطقه هدایت می‌شدندکه صدام و حزب بعث مصداق آن است.

رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور خاطرنشان کرد: پس از دخالت نظامی آمریکایی‌ها و ساقط کردن صدام حسین افرادی از این سه استان بین سال‌های 2003 تا 2011 با نیروهای نظامی غربی و آمریکایی درگیری‌های فراوانی پیدا کردند که هدف اصلی اقدامات آنان، باز پس‌گیری قدرت از آمریکایی‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه ارتش صدام حسین و فرماندهان این ارتش عمدتا اهل موصل، تکریت و سامرا بودند، اظهار داشت: اعضای ارشد حزب بعث و کانون اصلی این حزب هم عمدتا در این منطقه‌بوده‌اند.

زارعی گفت: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی بعث صدام حسین به دلایل خاصی از سوی آمریکایی‌ها از بین نرفت و حتی پس از ترک عراق از سوی آمریکایی‌ها هم حضور جدی دراین کشور داشت و با هدایت آمریکایی‌ها از بین بردن شیعیان را در دستور کار خود قرار دادند.

 

داعش بقایای رژیم بعث است

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: بخش اعظم نیروی های داعش تشکل شده از بقایای سیستم و نظام گذشته عراق هستند و رنگ و بوی مذهبی آنان هم دروغی است که از زمان صدام با حذف ستاره‌های پرچم عراق و جایگزینی کلمه الله‌اکبر پایه‌ریزی شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: حرکات و اقدامات نیروهای داعشی طبق هیچ‌ مکتبی توجیه‌پذیر نیست و نمی‌توانیم در هیچ مذهبی هم کشتار دسته‌جمعی مردم بی‌گناه را رویت کنیم.

رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور اظهار داشت: القاعده اصلی دارای دو اصل بنیادی است که در اصل اول این گروه فلش اقدامات و حملات باید به سمت آمریکایی‌ها باشد و در اصل دوم القاعده نیز اعلام شده که اقدامات القاعده نباید هیچ‌گونه درگیری را در جهان اسلام به وجود آورد ولی وقتی داعش که به دروغ خود را سنی معرفی می کنند، سنی‌های عراقی را از بین می‌برد این اقدام آنها نشان می‌دهد که اعمال این گروه حتی با اعمال القاعده نیز همخوانی ندارد.

زارعی در ادامه خاطرنشان کرد: بعثی‌ها و جریانات باقی‌مانده صدام حسین دارای ریشه‌های قوی 40 ساله حکومت در عراق هستند که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی و دستگاه‌های جاسوسی و ضد جاسوسی برخی دول منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حمایت و پشتیبانی می شوند و همین عده نیز داعش را به وجود آورده، پشتیبانی و هدایت می‌کنند.

 

دلیل استفاده داعش از رنگ سیاه

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پرچم‌ها، لباس‌ها و سربندهای مشکی نیروهای داعش به این دلیل است که آنها اعتقاد دارند که باید حکومت بنی‌عباس که متعلق به گذشته بوده را احیا کرد و می‌گویند که ما متعلق به بنی‌عباس هستیم.

داعش پیوندی از سه جریان

وی افزود: داعش پیوند سه جریان است که با اهداف خاص در نقاط خاصی به هم می‌رسند و کف خواسته آنان تعدیل و تضعیف حکومت شیعه در بغداد پس از حدود 800 سال محرومیت آنان در عراق است. وی خاطرنشان کرد: سه ظرفیت درباره نیروهای داعش وجود دارد که ظرفیت اول آنان که ظرفیت داخلی است و سران و احزاب این سه استان به نوعی با این گروه همنوایی دارد.

زارعی ظرفیت دوم را ظرفیت منطقه‌ای نیروهای داعش دانست که از طرف ترکیه، عربستان و اردن حمایت می‌شود و ظرفیت سوم این گروه هم ظرفیت‌های بین‌المللی است.

وی در ادامه اظهار داشت: جریان داعش با تمام ظرفیت‌های داشته خود هم نمی‌تواند در عراق به پیروزی برسد چون این جریان در برابر جریان شیعه که دستکم 60 درصد است هیچ‌گاه قدرتی نخواهد داشت.

زارعی افزود: داعشی‌ها می‌دانند که درصورت تهدید شدن دولت عراق، جمهوری اسلامی ایران سکوت نمی کند چرا که تهدیدات امنیتی این جریان برای تهران مخاطراتی را به وجود می آورد. تهران با حمایت خود از دمشق اجازه نداد که سوریه سقوط کند و حالا هم اجازه نخواهد داد که حاکمیت فعلی عراق تضعیف شود و البته نیازی هم به درگیری‌های نظامی در عراق نیست چون مردم عراق توانایی دفع فتنه داعش را دارند.

زارعی با اینکه کشورهای زیادی در دنیا با تروریست‌های حاضر در سوریه متحد شده بودند ولی در عراق این اتحاد وجود ندارد از این رو عرب‌ها و آمریکایی‌ها، در قبال بحران داعش نتوانستند موضع صریح و کارآمد بگیرند.

««امام خامنه ای: ماهواره گنداب فسادی است که تیرهای زهر آگین خود را به سمت ملت ها و کشورها هدف گیری می کند. 26/2/75 »»

وی اظهار داشت: جریان داعش فقط می‌تواند در جغرافیای سنی 6 میلیون و 200 هزار نفری خود با وسعت 46 درصدی حرکت داشته باشد و نمی‌تواند در سرزمین شیعیان حضور پیدا کند و البته تلفات حضور داعشی‌ها را هم سنی‌مذهبی‌ها باید تحمل کنند.

 

اختلاف مصر عربستان بر سر داعش

زارعی افزود: اختلافات به وجود آمده در اتحادیه عرب خصوصا اختلافات عربستان و مصر خیلی جالب است زیرا این دو کشور پس از روی کار آمدن ژنرال السیسی با هم متحد شده بودند ولی هم اکنون با هم اختلافات عمیق پیدا کرده اند و برخلاف دولت عربستان، دولت جدید مصر هم با شدت تمام خواستار کنترل داعشی‌ها شده اند.

اگر آمریکا به سکوتش علیه داعش ادامه دهد ...

وی اظهار داشت: گرایش آمریکا کمک واقعی به مقابله دولت نوری المالکی با داعش نیست چون آنها مسئله اصلی خود در عراق را نفوذ جمهوری اسلامی ایران       می دانند نه گروه بی ریشه ای که می توان به زودی آن را جمع کرد از سوی دیگر مبارزه با نیروهای داعش به نوعی مقابله با متحدین آمریکا در منطقه نیز محسوب می شود که با قرارگیری در کنار جمهوری اسلامی ایران علیه داعش برای آمریکا غیرقابل تحمل شده است از سوی دیگر آمریکا می داند که هر اندازه که حضور آمریکایی‌ها در عراق کم‌رنگ‌تر شود حضور جمهوری اسلامی ایران در آنجا پررنگ‌تر خواهد شد.

زارعی گفت: اگر آمریکایی‌‌ها در وضعیت عراق در حالت سکوت باقی بمانند و به کمک دولت عراق نیایند رگه‌های کوچک رابطه بین بغداد و واشنگتن پاره می‌شود و روابط تهران و بغداد قوی‌تر خواهد شد از این رو آمریکا در یک تناقض بزرگ تاریخی گیر افتاده است.

رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور خاطرنشان کرد: ورود نظامی جمهوری اسلامی ایران به عراق می‌تواند منجر به ورود نظامی ترکیه،‌عربستان مصر و اردن شود از این رو این روزها آمریکایی و انگلیسی ها تمایل نشان داده اند که ایران نیروی نظامی وارد عراق کند. این در حالی است که ظرفیت‌های داخلی ملت عراق به راحتی می‌تواند حرکت داعش را متوقف و مهار کند.

 

منفعت داعش برای رژیم صهیونیستی

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان گفت: جنگ در عراق فایده‌ کوتاه مدت برای رژیم صهیونیستی دارد که در این جنگ تعداد زیادی از مسلمانان در جنگ درون‌مذهبی از بین خواهند رفت در منافع بلند مدت و چشم‌انداز آن خطرات زیادی برای اسرائیل دارد چرا که شکست تروریسم از مقاومت سبب اقتدار مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه می شود. تردید در شکست قطعی تروریست‌ها نیست. امروز هم به جای ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی هم‌اکنون داعش‌هراسی و تروریست‌هراسی در دنیا مطرح شده است و جریان مقاومت هم در بازه زمانی کوتاه می‌تواند با غلبه بر این مشکلات با قدرت بیشتر در مبارزه ضد صهیونیستی ایفای نقش کند.

زارعی در مورد هزینه ها و فرصت های داعش در قضیه فلسطین و اسرائیل گفت: «مشخص است که تحولات کنونی فایده آنی و موقتی را برای رژیم صهیونیستی دربرداشته است. تلفاتی که در جهان اسلام روی داده و جنگ میان مسلمانان مهمترین این فرصت ها است اما قطعا هزینه هایی که در نهایت متوجه رژیم صهیونیستی می باشد، بسیار فراتر از فرصت های آن است.

وی اضافه کرد:‌اول اینکه داعش مسئله ایران هراسی را که رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از اهداف اصلی سالهاست دنبال می کند، به تروریسم هراسی تبدیل کرد. این مسئله نفرت از تروریسم را در منطقه به شدت افزایش داده است و در مقابل موجب غلبه و موفقیت های بیشتر جریان مقاومت در منطقه با محوریت ایران و حزب ا...      می شود. همین چند روز اخیر تئوریسین های صهیونیست در کنفرانس هرتزلیا به صراحت اعلام کردند که ما در منطقه دشمنی به جز ایران و حزب ا... نداریم و آنها در حال حاضر قدرتمندترین دشمنان ما هستند. با این شرایط قطعا اسرائیل بازنده نهایی این میدان خواهد بود، به ویژه آنکه ایران هم اکنون چهره ای فعال و پیروز در منطقه است. منبع: خبرگزاری فارس شماره خبر 139303280

 

هدف فتنه 88 براندازی نظام بود

محمدحسن ذاکری عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به پنجمین سالگرد فتنه سال 88 اظهار داشت: عده‌ای در سال 88 به دنبال این بودند تا حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات را زیر سؤال ببرند که  این جفایی بزرگ در حق نظام، ملت و خون شهدا بود.

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌گران سال 88 کشور را دچار بحران کردند گفت:امروز برای همه مبرهن است که اردوکشی‌های خیابانی به منظور اعتراض به انتخابات نبود بلکه صرفاً و صرفاً برای براندازی نظام دنبال می‌شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: اگر چه نظام به دلیل رأفت خود تصمیم گرفت سران فتنه را در حصر قرار دهد اما خواست مردم حزب‌اللهی و انقلابی محاکمه عادلانه آنان است و به تعبیر دیگر باید مُرّ قانون در مورد آنان اجرا شود.

ذاکری به تحرکات برخی از فتنه‌گران در شرایط فعلی اشاره و تصریح کرد: برخی‌ها احساس می‌کنند که روزنه‌ای برایشان باز شده و می‌خواهند به عرصه سیاسی و اجتماعی برگردند اما این یک خیال باطل است چرا که مردم با تبعیت از رهنمودهای امام راحل و رهبری اجازه فتنه‌گری دوباره آنان را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه کسانی که دچار غبار فتنه و یا پشیمان شدند مسئله‌شان با دیگران جدا است گفت: نقشه دشمن این بود که به دنبال یارگیری از بدنه نظام در فتنه‌گری بود بنابراین کسانی که دچار غبار فتنه شدند، به دامان نظام برگشتند و یا توبه کردند مسئله‌شان از دیگران جدا است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: برخی‌ها علیرغم همه رأفت و عطوفت‌های نظام اسلامی همچنان بر طبل فرسوده فتنه می‌کوبند و بر ادامه راه بیغوله خود اصرار دارند بنابراین هیچ کس جز خودشان نمی‌تواند آنان را از این گرداب نجات دهد. خبرگزاری فارس 13930328000

 

جناب آقای سید صادق شیرازی     سلام علیکم

بارها از شما و منبری های طرفداران شما شنیده ام که یکی از بزرگترین گناهان جمهوری اسلامی و رهبران آن به جهان تشیع، حمایت از سنی های کشور فلسطین و سوریه و فارغ شدن از بلاد و بقاع متبرکه شیعه است، بارها شنیده ام که اعلام داشته اید بجای مسجد الاقصی باید به فکر مبارزه با غاصبان و مخربان قبرستان بقیع بود، بارها شنیده ام که گناه جمهوری اسلامی چرخاندن نگاه ها از کربلا به قدس است،

امروز کربلا این قطب عالم تشیع و دیگر اماکن متبرکه کشورِشیعه نشین عراق و هزاران زن و مرد شیعه عراقی در معرض خطر جدی گروه سنی های تکفیری داعش قرار دارند.

بنده به عنوان یک بچه شیعه از شما منادی و مدعی حفظ و حراست از اصول اصیل شیعی و پاسدارِحرم های متبرک ائمه اطهار(ع) ،مطالبه می نمایم با صدور فتوای جهاد علیه تکفیری ها خیل طرفدارانتان را که سال هاست با قمه زنی- بنا به استدلال خودتان- روحیه جهادی و حماسی خود را حفظ کرده اند، به عراق گسیل دارید تا از اصول و خطوط قرمز شیعه! دفاع نمایند.

بی صبرانه منتظر حضور شما و اقوامتان در این جهاد فی سبیل ا.. هستیم منبع: mersad001.mihanblog.com/post/290

(به یاد دلاوریهای شهید اسدا... دهقانپور –  شلمچه – دی 1365)

 

تهیه و تکثیر: یزد - علی اصغر باقری 30/3/93 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا