گردهمایی دانش آموختگان دانشکده هنر و معماری که از سال 87 تا کنون در چهار دوره متوالی برگزار شده، بستر مناسبی را برای دید و بازدید و تقویت ارتباطات میان دانشجویان و دانش آموختگان، یافتن بازار کار جدید،  انتقال تجربیات و ارتقای سطح علمی و پژوهشی این دانشکده فراهم آورده است.

دبیر سابق انجمن علمی تالار و مسوول برگزاری این مراسم در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه در خصوص اینگونه نشست ها که با عنوان "گردهمایی دانش‌آموختگان دانشکده هنر و معماری" انجام می‌شود، گفت: مهمترین هدف این گردهمایی‌ها انتقال تجربیات شغلی و تحصیلی است که از سوی انجمن علمی تالار برگزار می‌شود.

وحید مهراب با اشاره به اینکه در جلسات انجمن علمی تاریخ‌های برگزاری این گردهمایی‌ها تصویب و برای برگزاری آن برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: تا به حال سعی شده است تا تاریخ‌هایی در نظر گرفته شود که در آن حضور حداکثری دانش‌آموختگان تحقق یابد. وی خاطرنشان کرد: البته در تعیین تاریخ‌ها به جنبه نمادین آن هم توجه می‌شود، مثلا تاریخ‌هایی چون 88/8/8 90/9/9 و 93/3/3 برگزار شده است.

به گفته مهراب، اولین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشکده هنر و معماری روزهای سوم تا پنجم اردیبهشت ماه 87 با عنوان "خشت اول" برگزارشد. وی افزود: انجمن علمی در صدد است تا حضور حداکثری دانش آموختگان را داشته باشد البته تعداد افراد در گردهمایی های مختلف، متفاوت است. معمولا بین 100 تا 300 نفر حضور می یابند.

وی از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی‌ها را، تقویت ارتباطات میان دانشکده و دانش آموختگان، یافتن بازار کار جدید، دید و بازدید دانشجویان قدیمی دانشکده، انتقال تجربیات، طرح مباحث و ایده های جدید برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشکده و همچنین برقراری ارتباط بیشتر با جامعه عنوان کرد.

وی درخصوص مراسم اخیر که در تاریخ 3/3/93 برگزار شد، گفت: این مراسم بزرگترین گردهمایی دانش‌آموختگان در دانشکده تا کنون بوده و با استقبالی بی‌نظیر و با برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است. برنامه بیشتر جنبه علمی داشت و طی آن، مقرر شد در بلند مدت شرکت تعاونی دانش آموختگان تاسیس شود تا ارتباط آنان با دانشکده و دانشجویان قوی تر و مستحکم تر شود.

مهراب  در پایان تصریح کرد: در مراسم اخیر با توجه به تغییرات مدیریتی و فکری میزان همکاری مسؤولان به لطف خدا بیشتر و قابل توجه بود. بخصوص رییس دانشکده که همه جابنه هم از لحاظ مادی و هم معنوی یاری رسان بودند.

خبرنگار: الهام میرفخرائی

عکس: انجمن علمی تالار

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا