مدیر کل آموزش و پرورش : انسداد مبادی بیسوادی مستلزم همکاری همه دستگاههاست .

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان یزد ، نشست هماهنگی استانی برای انسداد مبادی بیسوادی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای ذیربط در سالن شهید ساداتی این اداره کل برگزار شد .

در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان ، بیسوادی را لکه ای سیاه دانست و با یادآوری اقدامات صورت گرفته برای ریشه کنی بیسوادی گفت : اگر مبادی بیسوادی مسدود نشود ما همچنان شاهد بیسوادی در کشور خواهیم بود .

" احمد شیرزاد " ، با تأکید بر شناسایی و رفع موانع باسوادی کودکان 5 تا 11 سال گفت : شورای آموزش و پرورش استان این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و این نشست هم برای فراهم آوردن زمینه همکاری و مشارکت دستگاههایی است که می توانند در این زمینه آموزش و پرورش را یاری دهند .

وی ، با برشمردن موانع و مشکلاتی که منجر به بیسوادی کودکان 5 تا 11 ساله می شود افزود : انسداد مبادی بیسوادی مستلزم همکاری همه دستگاهها است .

در ادامه ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود 714 کودک بازمانده از تحصیل در استان یزد به تشریح علل و عوامل بازماندگی از تحصیل این افراد پرداخت و انتظارات و زمینه های همکاری دستگاههای استانی را برشمرد .

" محمد حسن رادمنش " ، معلولیت کودکان ، ناآگاهی و بی تفاوتی برخی از والدین ، مشارکت دادن کودکان در تأمین معیشت خانواده ( کودکان کار ) و برخی باورهای نادرست را ، از جمله عوامل بازماندن کودکان گروه سنی 5 تا 11 سال از تحصیل ذکر کرد .

وی ، به تلاش آموزش و پرورش استان برای فراهم آوردن زمینه تحصیل دانش آموزان ، به ویژه در مناطق روستائی و کم جمعیت اشاره کرد و گفت : عدم شناسائی و دسترسی به این کودکان ،‌ مهم ترین معضلی است که  آموزش و پرورش در این موضوع با آن روبرو است .

در ادامه ، هر یک از مدیران کل بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی ، سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان نیروی انتظامی ، کار ،‌ تعاون ، رفاه اجتماعی و شهرداری نقطه نظرات خود را در این زمینه ارائه کردند .

 

***

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا