مسئول واحد فضای سبز دانشگاه یزد مناظر چشم نواز این دانشگاه در دل کویر مرکزی ایرا.............

ن را ثمره تلاش بی وقفه و بلندمدت کارکنان این واحد دانست و شیوه نگهداری و آبیاری آن را الگویی برای استفاده بهینه از حداقل منابع موجود آب در اقلیم خشک و بیابانی توصیف کرد.

محمود عازمی با اشاره به نیازمندی اقلیم یزد به سر سبزی و طراوت، اظهار داشت: هم اکنون فضای سبز دانشگاه یزد با مساحتی بالغ بر 40 هکتار در وضعیتی قرار دارد که نه تنها از میزان انتقادها و در خواست ها کاسته شده است بلکه در برخی موارد شاهد اظهار شگفتی و قدردانی دانشجویان و خانواده هایشان پس از مواجه شدن با این فضای سبز در دل کویر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: هر چند منابع آب استان یزد محدود است و دسترسی به منابع آب جدید هم تقریبا غیر ممکن است ولی با ذخایر آب موجود و تمهیداتی که در این دانشگاه اندیشیده شده، امکان ایجاد و توسعه فضای سبز وجود دارد.

عازمی با تاکید بر اینکه مراقبت ویژه و نگهداری فضای سبز در اقلیم یزد کار بسیار سختی است افزود: با تغییر شرایط آب و هوایی در تابستان و زمستان، شرایط نگهداری از آنها حساس تر می شود. وی همچنین خاطرنشان کرد: خسارت به فضای سبز براحتی قابل جبران نیست بنابراین کار با فضای سبز به گونه ای است که همه جا و همیشه باید حضور فعال داشت.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا