استاندار یزد خاطر نشان ساخت: در عرصه کشاورزی، عدم در اختیار داشتن آمار صحیح، موجب ناتوانی در براورد صحیح میزان تولید شده و در نهایت به تلاطم و بی ثباتی بازار عرضه محصولات می انجامد و همچنین موجب از دست رفتن بازارهای هدف و در نهایت برخی ناملایمات سیاسی و تنشهای اجتماعی می گردد چرا که همه این مسائل به هم مرتبط است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" روز دوشنبه 27 مردادماه در اولین جلسه ستاد اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی استان یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، با اشاره به تجارب گذشته در خصوص این سرشماری، ابراز امیدواری نمود تا در سال جاری با همت و تلاش همه دست اندرکاران شاهد اجرای سرشماری با بالاترین دقت و به بهترین نحو باشیم و سپس خاطر نشان نمود: بر هیچکس پوشیده نیست که آمار و اطلاعات صحیح ، پایه تصمیم گیریها و برنامه ریزی های مناسب است و به ما کمک میکند تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
استاندار یزد افزود: در عرصه کشاورزی، عدم در اختیار داشتن آمار صحیح، موجب ناتوانی در براورد صحیح میزان تولید شده و در نهایت به تلاطم و بی ثباتی بازار عرضه محصولات می انجامد و همچنین موجب از دست رفتن بازارهای هدف و در نهایت برخی ناملایمات سیاسی و تنشهای اجتماعی می گردد چرا که همه این مسائل به هم مرتبط است.
وی داشتن آمار و ارقام صحیح در همه عرصه ها را موجب طراحی درست و جامع برنامه ها و عدم تشتت و بی نظمی در کار دانست و با اشاره به اهمیت و حساسیت بخش کشاورزی در کشور تصریح کرد:  کشاورزی در همه جای دنیا با مواد غذایی و نیازمندی های روزانه مردم سر و کار دارد و هرگز قابل تصور نیست که به عنوان مثال یک روز را بدون نان یا مواد غذایی در کشور سپری کنیم.
 رییس ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان یزد در ادامه این جلسه بر لزوم ارائه آموزش لازم و آگاهی بخشی به جامعه هدف این سرشماری به منظور بالابردن هر چه بیشتر ضریب همکاری و اعلام آمار صحیح از سوی ایشان تاکید کرد و افزود: اگر با مردم شفاف باشیم، مردم نیز با ما روراست خواهند بود و لازم است تا در این زمینه با ارائه برنامه هایی تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم با آرامش خاطر آمار و ارقام واقعی را ارائه دهند تا  بخش کشاورزی بتواند در آینده با امکانات موجود  بیشترین بهره وری تولید را داشته باشد.
میرمحمدی سپس از همه دست اندرکاران این ستاد خواست تا  برنامه ریزی های خود را به منظور اطلاع رسانی به جامعه هدف، بر منافع حاصله از  دقت در این سرشماری متمرکز کنند و این امر را نیز به اطلاع مردم برسانند تا ایشان نیز متوجه سود حاصل از همکاری مناسب در این سرشماری شوند.
وی در پایان از همه دستگاه های مرتبط و ذیربط در امر اجرای این سرشماری تشکر نمود و خواستار همکاری لازم، دقت نظر، ارائه اطلاعات مورد نیاز به مردم و بهره گیری از همه توان و ظرفیت بخش دولتی برای افزایش سطح کیفی این سرشماری شد.
گفتنی است سرشماری عمومی کشاورزی در استان یزد، 5 تا 18 مهرماه انجام خواهد شد. این سرشماری، برای پنجمین بار در طول 40 سال گذشته در کشور انجام می شود.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا