سيد محمدرضا مدرسي رئيس شوراي اسلامي شهر يزد در گفتگوي اختصاصي با اشاره به چهل و پنجمين جلسه كميسيون عمران و توسعه‌ي شوراي اسلامي شهر يزد تصريح كرد : در اين جلسه كه با حضور آقاي عيوقي از سپاه الغدير و آقاي دكتر فخرالدين، مشاور طرح پروژه دهكده مقاومت بسيج در شوراي اسلامي شهر تشكيل گرديد، پروژه مذكور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وي با اشاره به صحبت هاي ارائه شده توسط نمایندگان سپاه الغدیر، اظهارداشت: 1350 هكتار از اراضي جنوب يزد حدفاصل كنار گذر فعلي و جاده تفت به عمق 3 كيلومتر و طول 5 كيلومتر در اختيار سپاه يزد مي‌‌باشد. وي افزود: با توجه به اينكه در گذشته ميدان تير آنجا بوده بعد از تحقيق و بررسي‌هاي زياد قرار شد پروژه ورزشي، تفريحي، فرهنگي و رزمي در اين مكان احداث شود.

سيدمحمدرضا مدرسي معرفي بستر طراحي در جنوب غربي شهر يزد در مجاورت جاده يزد- تفت ، ابعاد و وسعت زمين، توپوگرافي و شيب بستر، مناظر و مرايا، عوارض و مستحدثات، حدود و حريم‌هاي لازم‌الرعايه، برنامه‌ريزي فيزيكي، فضاهاي پيشنهادي، معرفي مصاديق، برنامه‌ريزي كالبدي، عرصه‌هاي عملكردي، عوامل تأثيرگذار بر سازمان دهي داخلي دهكده، معرفي طرح دهكده مقاومت بسيج، اصول حاكم بر طرح، شرح ويژگي‌هاي طرح، مساحت فضاهاي بسته ، باز و نيمه باز به كميسيون را از اهداف طرح دهكده مقاومت بسيج دانست.

وي ضمن بيان اينكه اعضاي كميسيون عمران در جلسه مذكورضمن بيان نظرات و پيشنهادات خود از ميهمانان كميسيون عمران بر تسريع در انجام اين طرح تأكيد كردند، خاطرنشان ساخت: در پايان مقرر گرديد جلسه‌اي با حضور شهردار يزد ، نماينده شوراي شهر و سپاه تشكيل و تفاهم‌نامه‌اي در راستاي ساخت و بهره‌برداري از دهكده‌ي گردشگري و همچنين بررسي در زمينه‌ي اختصاص زمين‌هاي پشت پارك جهت كوه‌پيمايي و ساخت پارك موضوعي قرآني تشكيل گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا