پليس "فتا" استان فارس به كاربران اينترنتي که اقدام به خريد فيلترشکن و نرم افزار هاي دور زدن فيلترينگ مي نمايند، هشدار داد.

رئيس پليس "فتا" فارس در اين خصوص گفت: با بررسي هاي انجام شده در چندين پرونده تشكيل شده در اين پليس مشخص شد كه شاکيان با اقدام جهت خريد اينترنتي فيلترشکن و نرم افزار هاي دور زدن فيلترينگ، دچار مشکل شده و در دام حملات فيشينگ افتاده اند .

سرهنگ "حسيني" ادامه داد: در اين نمونه از کلاهبرداري ها شخص فروشنده از طريق ارسال ايميل يا از طريق تارنما کاربر يا خريدار را به درگاه جعلي جهت انجام خريد اينترنتي انتقال و دست به سرقت اطلاعات وارد شده توسط وي مي زند.

وي افزود: سپس موجودي حساب را به طريقي که قابل شناسايي نباشد به حساب اشخاص ديگري جهت خريد تجهيزات يا ارتقاء رتبه سايت خود ، انتقال مي دهند که پس از شکايت شخص شاکي مشخص مي گردد که اين مبلغ به حساب شخصي وارد شده که متهم اصلي نيست و فقط حق الزحمه يا دستمزد خود را از يک کاربر اينترنتي دريافت کرده است.

رييس پليس "فتا" استان فارس گفت: کاربراني که با هدف دريافت اينگونه نرم افزارها وارد اينترنت مي شوند بايد دقت نمايند که اين سايت ها و تبليغات ، نامعتبر بوده و ممکن است آنها را دچار مشکل نمايد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا