در روز نهم ذی‌الحجه‌الحرام، روز نیایش و مناجات به درگاه حضرت دوست، حسینیه ثارالله، شاهد حضور جمع کثیری از مردم مؤمن دارالعباده و عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) به میزبانی هیأت انصار ولایت دارالعباده بود.

به گزارش خبرنگار دارالذکر؛ ارادتمندان و دلدادگان حضرت سیدالشهدا(ع) در ابتدا با قرائت زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه توسط برادر مجتبی حیدری از راه دور زائر کویش گشتند، سپس مراسم با تلاوت آیات نورانی سوره مبارکه فجر توسط قاری قرآن کریم؛ استاد مجید مضطرزاده حال و هوای دیگری گرفت.

در این روز جاماندگان از کاروان حاجیان و زائران کوی دوست و جرعه‌نوشان دریای عرفه با نوای گرم حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد به نجوای عاشقانه با امیرالحاج؛ حضرت امام مهدی(عج) پرداختند و از فراقش سوختند و اشک ریختند و تعجیل در ظهورش را از خداوند خواستار شدند. حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد دل‌ها را به سرزمین عرفات برد و امام زمان(عج) را مهمان دل‌های محبان و شیفتگان امیر عرفه نمود.

زمزمه‌‌ی روضه حضرت عباس(ع) برای دعوت از امام زمان(عج) و ترنم نوای «سقای دشت کربلا اباالفضل» آغازی برای ورود به دریای پرگوهر عرفه بود. آنگاه مناجات زیبای عرفه اباعبدالله‌الحسین(ع) با نوای گرم و دلنشین حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد و محسن محمدی پناه انجام شد. تا همگان در امواج این دریای نورانی دل را شستشو داده و غرق در نور و معرفت شوند..

به راستی چه زیباست زمزمه‌ مناجات با پروردگار از زبان اباعبدالله‌الحسین(ع) آنگاه که خاضعانه و خاشعانه بر درگاه معبود می‌ایستد و با اشک به مناجات می‌پردازد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان همه و همه آمده بودند تا با نوای «با حسین الهی العفو»، همان ذکری که بهترین بهانه‌‌ی بخشش خداوند است، در جویبار رحمت و بخشش خداوند جان را شستشو دهند.

همچنین در این روز که همزمان با سالروز شهادت نائب امام حسین(ع)؛ حضرت مسلم بن عقیل، بود، کربلایی محسن محمدی‌پناه به مداحی در رثای سفیر امام حسین(ع) در کوفه پرداخت و عرض ارادت محبان به ساحت پاک و نورانی ائمه‌(ع) و عزاداری و سینه‌زنی بر زیبایی این مراسم روح‌بخش افزود.

اقامه نماز جماعت مغربین توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌نژاد در شامگاه عرفه حُسن ختام این محفل بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا