حاج اقبال حاجی صفری یکی از کارمندان باسابقه دانشگاه یزد است که از سال 68 در امور مالی دانشگاه مشغول به کار است. وی تاکنون مسؤولیت های مختلف مالی نظیر مدیر عامل شرکت تعاونی دانشگاه به مدت 9سال و مسؤول اداره رفاه به مدت 2سال به عهده داشتند. وی هم اکنون کارشناس مالی در حوزه های پژوهشی، تحصیلات تکمیلی و تحقیقات مهندسی است. با این وجود شاید بارزترین ویژگی "حاجی صفری" در دانشگاه یزد همان تعداد زیاد سفرهای زیارتی باشد که وی توفیق شرکت در آن را یافته است. ایام حج فرصت مناسبی است برای گفتگو با وی و شنیدن برخی از خاطراتش.

 

وی که 7مرتبه به حج تمتع و 9مرتبه به حج عمره مشرف شده است در خصوص نحوه مشرف شدنش گفت:دراولین سفر به عنوان نیروی خدمه در سال 1373 به مکه مشرف شدم و بعد از آن با توجه به اینکه در شهرستان تفت محله سرده یکی از افراد فعال در هیات های مذهبی و مراسم گوناگون در این شهرستان بودم بنا به علاقه شخصی و ارادت خاصی که به اهل بیت رسول اکرم و ائمه اطهار داشتم و مشتاق خدمت در این راه بودم از طریق گزینش و گذراندن کلاس های کارگزاران حج و زیارت به سمت مدیریت و معاونت کاروان انتخاب گردیدم و تاکنون این توفیقات ادامه دارد.وی علاوه بر سفر حج 41مرتبه سعادت زیارت عتبات عالیات و 7مرتبه زیارت حضرت رقیه و زینب را نیز داشته است.

وی یکی از خاطرات سفرش را اینگونه بیان کرد که در سفر حج تمتع که سال 84 رفتیم مادر یکی از شهدا که همسفر ما بود دچار بیماری آلزایمر بود و هر روز از ساعت 4صبح که جهت فریضه نماز به خانه خدا می رفت تا عصر آن روز گم می شد و اشتباها به هتل های دیگر می رفت و بنده مجبور بودم هر روز را به مدت چندین ساعت به دنبال او بگردم. هنگامی که او را می یافتم او با مشتی از تنقلات و در کمال خونسردی به من می گفت آقای مدیر بخور و خود را ناراحت نکن و این کار او هروز ادامه داشت. یک روز که از صبح تا شب به دنبال او گشتم در سطح شهر مکه در هتل کویتی ها اورا یافتم و به او گفتم این کارهای تو  گناهش از ثوابش بیشتر است. وی به من گفت: من رفته بودم نماز جمعه و امام جمعه آنها از اول قرآن تا آخرش را قرائت کرد در صورتی که امام جمعه ما یک کلام هم قرآن نمی خواند. این مادر به دلیل اینکه امام جمعه مکه به زبان عربی خطبه ها را می خواند فکر کرده بود که امام جمعه آنجا فقط قرآن می خواند.

از خاطرات دیگر وی مربوط به سفر زیارتی سوریه است که تعداد 160 نفر از کارکنان دانشگاه با خانواده هایشان در سال 75 و 76 به سفر سوریه از طریق ترانزیت نمودن دو دستگاه اتوبوس دانشگاه انجام شد. در بین آنان افرادی بودند که شاید تاکنون به این سفر نرفته بودند و حتی از نظر مالی تحت فشار بودند. خداوند این توفیق را به بنده داد که از طریق افراد خیر و همکاری مسؤولان وقت دانشگاه زمینه این سفر را فراهم کنم.

حاج اقبال حاجی صفری گفت: این افتخار را داشتم که تا کنون بیش از 200 نفر از همکاران دانشگاهی و خانواده های آنان از اعضای هیات علمی و کارمندان را در سفرهای زیارتی همراهی کرده ام. وی هدف خود از این کار را خدمتگزاری به هم نوع اعم از همکار و یا غیر همکار دانست که به گفته اهل محل و همکاران همه راضی بوده اند.

وی در امور خیر علاوه بر سفرهای زیارتی در مواردی که همکاران و دیگران دچار مشکل خاصی هستند هر چه در توان داشته باشد برای حل مشکل آنان کمک می کند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا