مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست غدیر که به اهتمام تولیت موقوفه حاج ابوالقاسم رشتی برگزار شد ،گفت: زیبایی های وقف رمز ماندگاری این سنت حسنه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام غلامرضا عادل در نشست غدیر که در اجرای نیت واقف معظم مرحوم حاج ابواقاسم رشتی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک ایام پرفضیلت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم گفت: در راستای عمل به نیت این واقف خیر اندیش این نشست برگزار شده که البته مراسم های عمومی نیز در مسجد آن مرحوم برگزار خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه با قرائت متن وقف نامه در خصوص این نیت افزود: بخش قابل توجهی از نیات واقف معظم بحث غدیر بوده است.
وی خطاب به حاضران در مراسم افزود: این وقفنامه در سال 1251 ه.ق نوشته شده و در آن از میان اموال فراوان بخشی را وقف کرده است که امروز پس از گذشت 180 سال موقوفات او هنوز جاری است و باقیات الصالحاتی را برای او فراهم نموده است.
عادل در ادامه زیبایی های وقف از جمله عدم قابلیت خرید و فروش، عدم ارث بردن و عدم بخشش در آن را یادآور شد و افزود: این ها زیبایی ها و محاسنی است که در برخی از مواقع در زندگی دنیا منافع اشخاصی را به مخاطره می اندازد ولیکن رمز ماندگار موقوفات خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا