رییس دانشگاه یزد صبح امروز در دیدار با مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با انتقاد از شیوه تنظیم اخبار جلسات در روابط عمومی ها گفت: متأسفانه بنابر عرف رایج، اخبار جلسات در هر دستگاه با محوریت سخنان رؤسا، تنظیم و منتشر می شود و چه بسا با این شیوه بسیاری از سخنان سنجیده و علمی سایر اعضای جلسه به آگاهی مخاطبان نمی رسد.

دکتر محمد صالح اولیاء با تأکید بر نقش اساسی رسانه ها در توسعه منابع دانش افزود: چنانچه اخبار جلسات خصوصا جلسات علمی و تخصصی، تمام دیدگاه های مطرح شده را پوشش دهد، منابع غنی و مفیدی برای استفاده مخاطبان و فرهیختگان جامعه فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه اخیرا در روابط عمومی دانشگاه یزد این شیوه جدید در پوشش اخبار جلسات آزموده شد که بازتاب خوبی داشت و امیداست این شیوه به عنوان الگویی در روابط عمومی های سایر ادارات نیز به کار گرفته شود. دکتر اولیاء خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است این شیوه زمانبر باشد اما  دستآوردهای حاصل از آن برای توسعه منابع دانش بسیار ضروری است. 

در این دیدار که مشاور رییس و مدیرحوزه ریاست دانشگاه، رییس اداره روابط عمومی دانشگاه و یکی از کارشناسان روابط عمومی استانداری نیز حضور داشتند، مدیرکل روابط عمومی استانداری با قدردانی از همراهی خوب دانشگاه یزد در پیشبرد اهداف دولت یازدهم در بخش آموزش عالی و توسعه تحقیقات، سامان بخشی به وضعیت سایت های خبری و تقویت تشکل های صنفی در حوزه های مرتبط با مطبوعات و رسانه ها را از برنامه های این اداره کل در سطح استان یزد برشمرد.

داوود پاک طینت همچنین از برگزاری نشست آینده شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در دانشگاه یزد خبرداد و افزود: تعامل دانشگاه با سایر دستگاه های اجرایی موجب تقویت پشتوانه علمی و تحقیقاتی عملکردها خواهدشد.

در ادامه این نشست، دکتر سیدمحمود زنجیرچی، مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه بر لزوم نظارت بیشتر روابط عمومی استانداری بر وضعیت انتشار اخبار و اطلاع رسانی رویدادها در رسانه های محلی استان تأکید کرد.

در این نشست سعید دشتی زاد رییس اداره روابط عمومی دانشگاه یزد نیز گزارشی از اهم فعالیت های صورت گرفته در این اداره و برنامه های آتی آن ارایه کرد.

 

تصاویر: مهدی دهقان چناری

 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا