نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در تجمع "لبیک یا حسین (ع) " گفت: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر زورگویان عالم از درس های بزرگ و همیشگی حادثه تاریخ ساز عاشورا است .
آیت الله 'محمدرضا ناصری' دوشنبه شب در تجمع بزرگ 'لبیک یا حسین' در امامزاده جعفر (ع) یزد افزود: تمام لحظات محرم و کربلا درس آموز و عبرت بخش است.وی اضافه کرد: عزاداران حضرت امام حسین (ع) و پیروان واقعی مکتب ثارالله باید با مطالعه دقیق و ریشه ای درس ها و عبرت های کربلا و عاشورا را بشناسند.
امام جمعه یزد، به حوادث مختلف ماه محرم و عاشورا اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت سید الشهدا (ع) برای اصلاح امت و تحقق امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
ناصری اضافه کرد: امام حسین (ع) جان خود و فرزندان خویش را فدای اسلام و قرآن کرد تا از گسترش انحرافات جلوگیری کند و راه سعادت حقیقی را به بشریت نشان دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: خامس آل عبا هیچگاه تسلیم دشمنان نشد و برای اعتلای حق و حقیت تا پای جان ایستادگی کرد. وی افزود: حادثه عظیم کربلا و عاشورا به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان درس تلاش مضاعف در راه دین و مقاومت جانانه در برابر دشمنان می دهد.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه مهمترین رسالت در خصوص عزاداری ها و سوگواری ها شناخت راه امام حسین (ع) و ائمه هدی (ع) است خواست تا اهداف این قیام را بشناسند و برای تحقق آن بکوشند.
امام جمعه یزد، به نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف ارزش ها و به انحراف کشاندن نسل جوان اشاره کرد و هوشیاری در مقابل توطئه های مختلف را خواستار شد.
ناصری به خطرات و اثرات سوء ماهواره و توطئه های فرهنگی دنیای استکباری علیه جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: انس و الفت با دین و ارزش ها و همین عزاداری ها خود عاملی در خنثی کردن توطئه های دشنان است.
وی اظهار کرد: خانواده ها در برهه کنونی باید با بینش و بصیرت افزون از بر اساس مقتضیات زمان برای تقویت بنیان های معنوی جوانان اقدام کنند.
تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) در یزد با حضور قشر های مختلف مردم درالعباده و همراه با عزاداری برگزار شد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا