رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد استان یزد : در طی شش ماه نخست سالجاری یکهزار و 3 دوره آموزشهای مهارتی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد  برای کارآموزان یزدی برگزار شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد محمد رضا سلطانی اظهار کرد : دوره های مذکور در بخش های مختلف خدمات ، صنعت ، کشاورزی و فرهنگ و هنر اجرا شده که اکثریت این دوره ها در بخش خدمات به تعداد 788 دوره ، و بعد از آن در بخش صنعت 133 دوره ، فرهنگ و هنر 56 دوره و در بخش کشاورزی 26 دوره  بوده است .

     وی از مهارت آموزی 6 هزار و 738 نفر در مؤسسات کارآموزی آزاد استان خبر دادکه با احتساب میزان ساعت آموزشی فراگیران ،مجموعاً  1 میلیون و 252هزار و353  نفر – ساعت آموزش بوده که شامل 972 هزار و606 نفر – ساعت برای خواهران و 279 هزار و 747 نفر – ساعت ویژه برداران بوده است .

     سلطانی یادآور شد : آموزش های مهارتی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان در 30 رشته و 177 حرفه آموزشی به مهارت آموزان ارائه شده است که می توان به دوره های مختلفی از جمله در رشته های کامپیوتر ، حسابداری ، خیاطی ، آرایش و پیرایش ، آشپزی ، بهداشت و ایمنی ، کشاورزی ، برق ، صنایع دستی و صنایع هنری اشاره کرد .

      وی آموزشگاه های فعال استان را در این مدت 274 آموزشگاه اعلام کرد و افزود : در حال حاضر 384 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد مجوز فعالیت در ارائه آموزش های مهارتی به مردم دارند که از این تعداد در طی شش ماهه گذشته  90 آموزشگاه کارآموز ثبت نامی نداشته ویا اینکه در مرخصی بسر برده اند .

       رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد استان خاطر نشان کرد : برای نظارت بر عملکرد آموزشگاههای تحت پوشش ، بازرسی از آنها توسط بازرسین مربوطه صورت می گیرد که درطی این مدت 149 مورد بازرسی از آموزشگاه های سراسر استان انجام شده است .

       سلطانی در خصوص آموزش مدیران و مربیان ابراز کرد : در شش ماهه اول سالجاری، 12 دوره آموزشی ویژه مدیران و 8 دوره آموزش عمومی و 15 دوره آموزش تخصصی برای مربیان برگزار شده است که بطور مجموع 18 هزار و 116 نفر – ساعت آموزش برای مدیران و مربیان ارائه شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا