در دومين جلسه هم انديشي بخشداران استان كه در بخش عقداي شهرستان اردكان برگزار شد، مباحث متعددي از جمله حمل و نقل روستايي، تأمين خودرو اياب و ذهاب براي حمل بار، با حضور مديركل پايانه و حمل ونقل استان و موضوع تعاوني هاي دهياري استان به بحث گذاشته شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد"هادي مقيمي" در دومين جلسه هم انديشي بخشداران استان كه پنج شنبه 22 آبان ماه در بخش عقدا شهرستان اردكان برگزار شد در ابتدا ضمن خيرمقدم به بخشداران با اشاره به حمل ونقل در روستا اظهار داشت : بايد به رفع مشكل اياب و ذهاب و حمل ونقل و اقلام مربوط به روستائيان توجه كرد و شرايطي را فراهم كرد تا وسيله اياب و ذهاب براي رفت و آمد مردم مهيا شود و در زمينه كشاورزي و صنعتي هم  شرايط حمل بار را فراهم كرد.
مقيمي در اين جلسه به بسته توسعه اقتصادي روستايي استان كه از طرف معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري ارائه شده است اشاره كرد و اظهار داشت : از محتويات اين طرح مي توان به سرمايه گذاريهاي انجام شده در مناطق روستايي به منظور ايجاد زيرساختهاي لازم اعم از راه دسترسي، ايجاد مدرسه، خانه بهداشت  نام برد.
وي در اين جلسه با اشاره موضوع ايجاد شركتهاي تعاوني دهياريهاي استان در روستاها اظهار داشت : بخشداران بايد بستر سرمايه گذاري را در روستاها فراهم كنند و يكي از اين سرمايه گذاريها ايجاد شركت هاي تعاوني در دهياري هاست كه مي تواند در روستاها ايجاد اشتغال كند.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراها استانداري يزد در ادامه به بحث سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال در روستاها اشاره كرد و گفت : براي افرادي كه در روستاها اشتغال ايجاد كنند تسهيلات 4% با تنفس يك ساله در نظر گرفته شده است كه اميدواريم حداكثر روستائيان در اين طرح مشاركت بكنند.
مقيمي در پايان تأكيد كرد، در جلسات بعدي بخشداران از يكي از مديران دستگاههاي اجرايي استان براي رفع مشكلات مربوطه و ارائه راهكار دعوت خواهد شد.
گفتني است  مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در اين نشست از كتاب " عقدا بزرگ شهري كوچك"، پژوهش و نگارش محمد افخمي عقدا رونمايي كرد.
از ديگر برنامه هاي سفر يك روزه مقيمي  به بخش عقداي شهرستان اردكان ، بازديد از كتابخانه كاروانسراي شاه عباسي اين شهر بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا