رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران، از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با جعل نماد فروشگاه های عرضه محصولات الکترونیکی در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد .

سرهنگ " احمدرضا رستمی " با اعلام این خبر افزود : در پی مراجعه فردی مبنی بر اینکه از طریق فروشگاهی اینترنتی 12 میلیون ریال برای خرید لب تاپ از درگاه یکی از بانک های کشور به حساب مالک فروشگاه پرداخت کرده اما تاکنون کالایی دریافت نکردم، موضوع بطور ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

وی تصریح کرد : ماموران با انجام اقدامات فنی و تحقیقات ویژه پلیسی مالک فروشگاه اینترنتی به نام " سجاد – ح " اهل و ساکن یکی از مناطق تهران را شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد : با شناسایی متهم و هماهنگی قضایی ماموران با اعزام به تهران در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را دستگیر و مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند .

سرهنگ رستمی افزود : متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت ، با هدف کلاهبرداری از شهروندان اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ارتباط با تبلیغات فروش لپ تاپ و گوشی تلفن همراه در فضای مجازی کردم و با قرار دادن شماره تماس و جعل نماد اعتماد الکترونیکی از مردم به بهانه فروش و تحویل کالا کلاهبرداری می کردم .

رئیس پلیس فتای مازندران گفت : ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات موفق شدند، هشت فروشگاه اینترنتی جعلی دیگر از این متهم را کشف و با دستور قضایی آن را مسدود کنند.

سرهنگ رستمی در خاتمه با هشدار به شهروندان از آنان خواست : از سایت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و فروشگاههای معتبر اینترنتی که مشخصات واقعی خود را به طور دقیق در وب سایت خود درج می­کنند خریداری کنید، این فروشگاه ها در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا